ویژگی تغذیه خوب و عالی


ویژگی تغذیه خوب و عالی

ویژگی تغذیه خوب و عالی

آنها اغلب رژیم غذایی خود را در ساعات کاری نادیده می گیرند، در حالی که یک رژیم غذایی متعادل می تواند تأثیر زیادی بر سلامت بدن داشته باشد. در واقع، مقدار مناسب غذا و نیازهای بدنی مناسب، انواع غذاها و وعده های غذایی منظم، ترکیبی است که برای سلامت جسم و روح مؤثر است و باید حفظ شود; علاوه بر این، وعده های غذایی سالم و متعادل در بهبود عملکرد موثر است.

هر فردی با توجه به بدن و فعالیت خود باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشد و این یکی از موارد ضروری در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری است، کارمندان می توانند برای ناهار یک ساندویچ بخورند مشروط بر اینکه این ساندویچ پر از سبزیجات و کم چرب باشد. علاوه بر این، بهداشت باید از سوی کارفرما و کارمند رعایت شود.

مطالعه دیگری توسط مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی (INSEE) نشان داد که ساعات ناهار در بیست سال گذشته کاهش یافته است که به نوبه خود تأثیرات مضری بر سلامت انسان داشته است. 60 درصد از مدیران و کارمندان ناهار را کاملا فراموش می کنند و زمانی برای ناهار ندارند، اگرچه ناهار واقعاً برای تعادل بدنی و توانایی های ذهنی ضروری است.

همه باید متناسب با کاری که انجام می دهند رژیم غذایی متعادلی داشته باشند و در مورد ناهار هم آرامش داشته باشند و با همکاران صحبت کنند زیرا برای آرامش روح بهتر است سبزی های خام در لبنیات در محل کار گنجانده شده است بسیار است. مفید با غذا، سالاد بدون سس، نوشیدنی های سالم و مصرف کلسیم، سعی کنید نمک را در این وعده غذایی (ناهار) کاهش دهید.

افرادی که کار فیزیکی انجام می دهند:

اگر کار بدنی انجام می دهید، وعده غذایی باید متناسب با انرژی مصرف شده باشد. این افراد بهتر است از غذاهای تقویت کننده عضلات و حاوی پروتئین (گوشت و ماهی) استفاده کنند، گوشت قرمز حاوی آهن است، این ماده معدنی هموگلوبین گلبول های قرمز خون را ترکیب می کند و برای حفظ فرم ماهیچه ها ضروری است. افرادی که بسیار فعال هستند به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند و هیدراتاسیون مانند ماکارونی، برنج، سیب زمینی یا نان باید در رژیم غذایی آنها گنجانده شود. آنها باید محصولات لبنی و ویتامین D مانند تخم مرغ و کره که از استخوان ها محافظت می کنند یا میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر و ویتامین مصرف کنند.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص مترونیدازول و عوارض خطرناک این دارو

افراد کم تحرک:

این افراد انرژی کمتری را صرف می کنند زیرا بیشتر می نشینند. مطالعات اخیر نشان داده است که افرادی که کم تحرک کار می کنند بیشتر در معرض اضافه وزن یا چاق هستند، بنابراین حفظ یک رژیم غذایی متعادل و خوردن غذاهای غنی از پروتئین های حیوانی (گوشت، ماهی و تخم مرغ) و سبزیجات (سویا، جو) مهم است. ) گندم (بلغور)، کربوهیدرات ها (غلات، حبوبات، سیب زمینی، میوه ها)، چربی ها (کره، روغن زیتون، آووکادو، آجیل، بادام و پنیر)، ویتامین ها و عناصر کمیاب موجود در آب، میوه ها و سبزیجات را مصرف کنید. البته نوشیدن آب و ورزش هفتگی را فراموش نکنید.

افرادی که در شب کار می کنند:

کار در شب ساعت بیولوژیکی را مختل می کند و اغلب منجر به عدم تعادل در رژیم غذایی و گاهی اوقات افزایش وزن می شود. برای مقاومت در برابر خواب آلودگی و بیدار شدن از خواب، این افراد باید رژیم غذایی متفاوتی داشته باشند، ۵ وعده غذایی در روز، افرادی که در شب کار می کنند باید قبل از خواب یک وعده غذایی سبک بخورند. ناهار آنها باید معمولی باشد، شام را باید قبل از رفتن به محل کار میل کنند (19:30 یا 20:30)

و در طول شب دو میان وعده بخورید، یکی نیمه شب و دیگری حوالی ساعت 4 صبح.از کافئین چرب و شیرین پرهیز کنید. برای جلوگیری از سوء هاضمه، باید حداقل 30 دقیقه غذا بخورید. مقداری از غذایی که برای ناهار تهیه می کنید را برای شب بگذارید.

ویژگی تغذیه خوب و عالی

کارکنان در صورت رعایت رژیم غذایی می توانند از خطر افت قند خون، از دست دادن تمرکز و حافظه جلوگیری کنند و رعایت این رژیم باعث کاهش وزن و چاقی می شود.رژیم های غذایی زیادی در دنیا وجود دارد که توسط متخصصان تغذیه تغذیه می شود و به روش های مختلفی تهیه می شود. . اما برخی از این رژیم ها محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین دارند و طرفداران بیشتری دارند، به عنوان مثال رژیم مدیترانه ای.

وقتی اکثر ما به رژیم فکر می کنیم، به این فکر می کنیم که خود را از خوردن غذا و پرهیز محروم کنیم. کربوهیدرات، چربی، قند، گوشت و؟ اکثر رژیم‌ها مصرف برخی مواد را ممنوع می‌کنند، اما رژیم‌هایی نیز وجود دارند که رژیم غذایی متفاوتی را تجویز می‌کنند. رژیم مدیترانه ای یکی از آنهاست. این رژیم به جای در نظر گرفتن آنچه که نباید بخورید، بر بهترین، تازه ترین و سالم ترین غذاهایی که مردم می توانند بخورند تمرکز می کند.

بیشتر بخوانید  نفرولوژی چیست؟ متخصص نفرولوژی کیست؟

اگر قصد دارید یک رژیم غذایی سالم و مناسب بدون رژیم و محرومیت شروع کنید، بد نیست با این رژیم غذایی آشنا شوید. پس برای آشنایی بهتر با این رژیم این مقاله را بخوانید.اما جزئیات این مواد چیست؟ برای رسیدن به بهترین نتیجه از چه مواد با کیفیتی در این رژیم استفاده کنیم؟ مواد اصلی رژیم مدیترانه ای عبارتند از:

ترکیبات اصلی رژیم مدیترانه ای میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، آجیل و دانه ها، حبوبات، غذاهای دریایی، ماست، روغن زیتون و مقدار کمی شراب در این رژیم استفاده می شود. به گفته محققان، کسانی که قصد دارند از این رژیم غذایی پیروی کنند، باید این غذاها را در فصلی که به صورت محلی رشد می کنند، مصرف کنند و از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنند.

مقدار غذا را کنترل کنید

رژیم مدیترانه ای بر غذاهای با کیفیت بالا تاکید دارد. وقتی غذا لذیذ است مقدار کم کافی است. چون حواس شما راضی است. چربی های سالم مانند روغن زیتون و آجیل از مواد ضروری رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. این مواد برای مدت طولانی به شما احساس سیری می دهند. در حالی که سایر رژیم ها به طور کامل از چربی ها منع شده اند.


چربی های سالم

برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی، رژیم مدیترانه ای چربی را به طور کامل از بین نمی برد. رژیم مدیترانه ای به جای محدود کردن کل چربی دریافتی، انتخاب های عاقلانه ای در مورد انواع چربی هایی که استفاده می کنید به شما می دهد.در این منو چربی های اشباع شده مانند روغن زیتون، آجیل، آووکادو و روغن های غیر اشباع مانند اسیدهای چرب امگا؟ در ماهی های چرب (ماهی آزاد، تن، ساردین و سالمون) یافت می شود و حاوی چربی های گیاهی مانند بذر کتان است. محدود کردن غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، چربی های ناسالم را در سطح بسیار پایین نگه می دارد. . این امر خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد

بیشتر بخوانید  درمان واریس با گوجه فرنگی

ویژگی تغذیه خوب و عالی

روغن زیتون

مردم مدیترانه از روغن زیتون در بیشتر غذاهایی که می خورند مانند پاستا، نان، سبزیجات، سالاد، ماهی و حتی کیک و شیرینی استفاده می کنند. این چربی های اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین چربی ها و روغن های دیگر مانند کره و مارگارین می شوند چرا روغن زیتون اینقدر سالم است؟ محققان فیلادلفیا دریافته‌اند که اولئوکانتال (یک ترکیب آلی طبیعی جدا شده از روغن زیتون) برای کاهش التهاب مفید است و می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی، دیابت، استئوآرتریت، بیماری آلزایمر، بیماری‌های خودایمنی و برخی سرطان‌ها کمک کند.

اسیدهای چرب امگا

این چربی در مقادیر زیادی در رژیم غذایی مدیترانه ای یافت می شود، اسیدهای چرب امگا؟ آنها پر از مزایای هستند. این اسیدهای چرب خطر حمله قلبی، لخته شدن خون، فشار خون بالا و سکته را کاهش می دهند. علاوه بر این، امگا 1 از انواع خاصی از سرطان و اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

سبزیجات بیشتر، گوشت کمتر

رژیم های غذایی که از غذاهای گیاهی بیشتر از محصولات حیوانی استفاده می کنند، در کاهش بروز بیماری های قلبی، دیابت و سرطان موثرتر هستند. رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای عملاً گیاهخواری است و ماهی فراوان و البته گوشت کمی دارد.مردم مدیترانه ای سبزیجات زیادی مانند گوجه فرنگی، بروکلی، فلفل، اسفناج، بادمجان، قارچ، لوبیا سفید، عدس و نخود مصرف می کنند.

غلات کامل

غذاهایی مانند نان، ماکارونی، سیب زمینی و برنج بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. البته همراه با سبوس، این غلات (گندم، برنج و سایر غلات کامل) سرشار از مواد ضد سرطان، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند. همچنین، خوردن غلات کامل به بدن شما کمک می کند تا گلوکز را بهتر متابولیزه کند و التهاب را کاهش دهد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که مردانی که مصرف غلات کامل را افزایش دادند نسبت به سایر مردان در میانسالی افزایش وزن کمتری داشتند. محققان کانادایی در حال مطالعه ?? سالها بعد؟؟؟؟ مردم متوجه شده اند، کسانی که روزانه حدود سه وعده برنج قهوه ای، نان سیاه، ذرت بو داده و غلات کامل می خورند. کمتر از یک درصد از کسانی که یک وعده غلات در روز می خورند به بیماری لثه مبتلا می شوند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید