ویروس کرونا از طریق خون قابل انتقال نیست



به گزارش سلام نوح، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: درک نادرست از انتقال خون کرونر از طریق اهدای خون یکی از دلایل کاهش ذخایر خون در استان است در حالی که این ویروس از طریق خون منتقل نمی شود. “

دکتر حمیدرضا اسلامی در گفت و گو با ایرنا؛ وی افزود: کووید 19 یا بیماری کرون با اهدای خون به افراد منتقل نمی شود و متأسفانه این تصور غلط در بین برخی افراد وجود دارد که این ویروس می تواند سرایت کند.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به کاهش مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون در روزهای سرد سال، ذخایر خونی ناپایدار است، بنابراین برای امکان تثبیت ذخایر استان و تداوم افزایش نیاز برای مراکز درمانی واجد شرایط با هر گروه خونی دعوت می شود در روزهای آتی به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله با سرد شدن هوا و در 2 سال گذشته با وجود بحران تاج، این روزها از متقاضیان اهدای خون کاسته می شود که باید با مشارکت مستمر مردم جبران شود. مورد نیاز است.”

دکتر اسلامی بر نیاز همه اهداکنندگان خون برای تامین نیازهای همه گروه های خونی تاکید کرد.

استان خراسان رضوی با 6 میلیون و 871 هزار نفر جمعیت، سومین تولیدکننده خون در ایران پس از تهران و فارس است.

14 پایگاه و مرکز اهدای خون در استان وجود دارد که از این تعداد 7 پایگاه در کلانشهر مشهد، پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد و کوچان و 2 پایگاه در شهرستان های کاشمر و کاشمر مستقر هستند. تربت جام.

بیشتر بخوانید  ایا فردا سه شنبه تعطیل است ۶ تیر ۱۴۰۳ + علت تعطیلی سه شنبه

دیدگاهتان را بنویسید