ویروس دلتا در استان سمنان در حال رشد است – اخبار سمنان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سمنان، استان سمنان در قله پنجم کرونا واقع شده است و اکنون از هشت شهر این استان 6 شهر قرمز است.

وضعیت کنونی در استان سمنان بسیار خطرناک است. از آنجا که در هفته های اخیر عفونت ویروس کرونا در این استان افزایش یافته است.

استان سمنان که مردم آن از موقعیت بسیار خوبی برای مطابقت با پروتکل های بهداشتی در کشور برخوردار بوده اند. با این حال ، گزارش ها نشان می دهند که در این استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی و عادی است.

اگر اوضاع ادامه پیدا کند ، همانطور که کارشناسان و مقامات بهداشتی می گویند ؛ ما شاهد وضعیت بسیار جدی در استان سمنان در مورد شیوع ویروس تاج خواهیم بود.

نوید دانایی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان به خبرنگار تسنیم در سمنان گفت: ویروس دلتا هند یک ویروس رایج است که امروزه مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب از آن رنج می برند ، به عبارت دیگر ، همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان سمنان نوع ویروسی که در معرض آن هستند ، دلتا هند است.

وی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا در هفته های اخیر در استان سمنان دلایل مختلفی دارد و باعث شده است ورود استان سمنان در قله پنجم کرونا با سرعت بیشتری روبرو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از همسایگی و همجواری این استان با استانهایی مانند تهران ، خراسان رضوی و مازندران به عنوان یکی از این عوامل و عوامل یاد کرد و گفت: این همجواری به طور قابل توجهی باعث افزایش ترافیک و ارتباطات و جاده های بین شهری یکی از عوامل گسترش تاج در استان سمنان.

بیشتر بخوانید  اولین مورد فلج اطفال در آمریکا کشف شد

صنعتی شدن استان سمنان را دلیل دیگر شیوع کرونا می داند و می افزاید: استان سمنان یکی از استان های مهاجرپذیر کشور است و این جمعیت محلی ساکن استان سمنان برای موقعیت ها و موقعیت های خود به شهر و ایالت خود سفر می کنند ؛ بنابراین این حرکات در پخش شدن تاج بی تأثیر نیستند.

وی با اشاره به روند رو به رشد تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان سمنان ، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی نباید توسط مردم نادیده گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهترین راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال این بیماری پیروی از دستورالعمل های بهداشتی ، پرهیز از مسافرت های غیرضروری ، پرهیز از مسافرت های خانوادگی ، بازدید از اجتماعات و مکانهای شلوغ شهری و استفاده صحیح از آنها نیست. . ماسک گفت

دانایی گفت: “مردم همچنان باید در روابط اجتماعی به فاصله های جسمی توجه جدی نشان دهند.”

وی در مورد واکسیناسیون تاج در استان سمنان گفت: میزان و روند واکسیناسیون در این استان بسیار خوب است و در حال حاضر تزریق واکسن تاج به متولدین قبل از سال 1342 طبق سند ملی واکسیناسیون در دستور کار قرار دارد.

با این حال ، نقش افراد در شرایط فعلی برای مقابله با کرونا بسیار مهم است و آنها می توانند با پیروی از اقدامات بهداشتی از شیوع این ویروس رسوا در استان سمنان جلوگیری کنند.

انتهای پیام / 363 / ی

دیدگاهتان را بنویسید