ویروس آبله وارد روسیه شد؟



به گزارش ایرنا به نقل از ایرنا، میخائیل موراشکو در سفر کاری خود به بلگورود به خبرنگاران گفت: اگر فرد مبتلا به موقع شناسایی شود، پزشکان روسی قادر به تشخیص عفونت و انجام اقدامات درمانی لازم خواهند بود.

وی گفت: برای درمان ویروس در روسیه و موسسات پزشکی روسیه داروهای مورد نیاز وجود دارد، اما تشخیص به موقع و سریع بسیار مهم است.

تا امروز 134 مورد مشکوک به این بیماری در سراسر جهان گزارش شده است که از این تعداد 69 مورد خاص در آلمان، اسپانیا، کشورهای غرب آفریقا، بریتانیا، آمریکا، کانادا، استرالیا، بلژیک، هلند، فرانسه، ایتالیا و… و غیره.

آبله یک عفونت ویروسی و مسری است. البته کارشناسان می گویند که شدت عفونت کم است، اما برخی از انواع ویروس آبله میمون نیز می تواند کشنده باشد.

به گفته کارشناسان، علائم اولیه شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است.

آبله زمانی منتقل می شود که فردی با فرد دیگر، حیوان یا مواد آلوده به ویروس در تماس نزدیک باشد. این ویروس می تواند از طریق ترک های پوست، مجاری تنفسی یا از طریق چشم ها، دهان و بینی وارد بدن شود. انتقال ویروس از انسان به انسان معمولاً از طریق قطرات تنفسی صورت می گیرد، اما باید توجه داشت که تماس چهره به چهره طولانی مدت معمولاً منجر به عفونت می شود. در این بین، انتقال از حیوانات به انسان می تواند از طریق گاز یا گرفتن اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید  در درگیری ارتش پاکستان با تروریست ها در بلوچستان 19 نفر کشته شدند

دیدگاهتان را بنویسید