ولادت حضرت ابوالفضل چند شنبه است؟



آنچه دیگران می خوانند:


گزارش کردن تو خبر: تاریخ شهادت و ولادت عباس بن ابی طالب فرزند امام علی (ع) را در خرمای شمسی و قمری و غیره به شما گفته ایم. عباس بن علی ب. ابی طالب معروف به ابوالفضل پنجمین فرزند امام علی (ع) و اولین فرزند ام البنین است که شیعیان او را باب الحوائج می نامند. نام حضرت عباس در طول تاریخ با رشادت های او در صحرای کربلا گره خورده و در کنار نام سرور سالار شهیدان شنیده می شود.

تاریخ ولادت حضرت عباس در شمسی

تاریخ دقیق ولادت حضرت ابوالفضل (ع) در تقویم شمسی روز شنبه 15 اسفند 1401 12/6/1401 می باشد.

تاریخ ولادت حضرت عباس قمری است

تاریخ دقیق ولادت حضرت ابوالفضل (ع) در تقویم قمری برابر با شنبه 4 شعبان 1444 8.4.1444 است.

تاریخ ولادت حضرت عباس در م

تاریخ دقیق ولادت حضرت ابوالفضل (ع) طبق تقویم میلادی روز شنبه 25 فوریه 2023 می باشد.

ولادت حضرت عباس و امام حسین

چهارم شعبان سالروز ولادت پرچمدار بزرگ کربلا حضرت عباس بن علی (علیه السلام) است. عباس بن علی علیه السلام در سال 26 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود. ولادت امام سوم شیعیان نیز در سوم شعبان یک روز قبل از ولادت قمر بنی هاشم است. امام حسین (ع) دومین فرزند حضرت علی (علیه السلام) و فاطمه (علیها السلام) در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید  کنایه سنگین جانشین فرمانده ارتش به دولت روحانی

تاریخ ولادت و شهادت حضرت ابوالفضل

همانطور که گفتیم حضرت عباس بن علی (علیه السلام) در روز چهارم شعبان سال 26 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد. حضرت ابوالفضل (ع) در واقعه کربلا فرمانده و پرچمدار لشکر امام حسین (ع) بود و برای یاران امام حسین (ع) از فرات آب آورد. او و برادرانش در لشکر امام حسین (ع) جنگیدند و به شهادت رسیدند. نظر اکثر مورخان این است که عباس (علیه السلام) قطعاً در دهم محرم کشته شده است، اما شیعیان ایران در روز تاسوعا، نهم محرم، به عزاداری حضرت عباس می پردازند. این روز در ایران تعطیل رسمی است. همچنین روز میلاد حضرت عباس در تقویم ایران به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است.


دیدگاهتان را بنویسید