مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وقتی عشق را در عصر کودتا نوشتم ، کارهایی را انجام می دادم که در خودم نمی دیدم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ایسنا / خوزستان مرجان کمالی می گوید: “من” عشق در عصر کودتا “را خیلی دوست دارم ، زیرا واقعاً روی آن کار کردم و با همین کتاب احساس کردم که دارم نویسنده می شوم و این کتاب باعث شد سعی کنم و کارهایی را که شما انجام نمی دهید انجام دهم. خودت را ببینی

به گزارش ایسنا ، وی در مصاحبه با تافتس دیلی گفت: در حال حاضر کتاب “عشق در عصر کودتا” برای من عجیب است ، اما این به این معنی نیست که کتاب اول را گم کرده ام. نه ، من هم این کتاب را دوست دارم.

کمالی با اشاره به واقعه ای که منجر به شکل گیری رمان “عشق در عصر کودتا” شد ، توضیح داد: “چای دورهمی” – اولین رمان من – که منتشر شد ، همه پرسیدند کتاب بعدی شما چیست؟ بعد از چاپ اولین کتابم در یک باشگاه کتاب ، با مردی روبرو شدم که از من دعوت کرد به محل کار خود ، که خانه سالمندان معلولان جسمی بود ، بروم. در آن آسایشگاه با پیرمردی روبرو شدم که چیزهای جالبی از زندگی خود می گفت. به عنوان مثال ، وی گفت که با ژنرال دوگل ، رئیس جمهور وقت فرانسه در سفر است. وقتی اسم او را پرسیدم دیدم ایرانی است. هنگامی که من این داستان و نام این مرد را برای پدرم تعریف کردم ، پدرم گفت که این آقا مرد مشهوری بود و او با ژنرال دوگل سفر می کرد و بقیه دوران زندگی این مرد را تعریف می کرد. من فهمیدم که همه گفته های انسان درست است و این داستان الهام بخش کتاب دوم ، نرم افزار نوشتن (عشق در عصر کودتا) است. از قضا ، این رمان با خانه ای برای سالمندان با معلولیت جسمی نیز آغاز می شود. این یک تجربه عجیب بود.

بیشتر بخوانید  چیستان | آن کدام رنگ است که اگر حرف آخرش را برداریم اسم دختر می شود؟

وی گفت: “من همیشه عاشق مطالعه بوده ام.” وقتی بچه بودم ، آنها مرا كتابفروش می نامیدند زیرا هرچه می توانستم ، به ویژه رمان و انواع دیگر داستان ها می خوانم.

کمالی خاطرنشان کرد: من قبل از ظهور اینترنت آمدم. بنابراین با یک کتاب بهتر می توانم در زمان ها و مکان های مختلف فرار کنم. من قدرت بزرگ نویسندگان را در خلق دنیای خود به گونه ای درک کردم که واقعی جلوه کند و می خواستم این قدرت را داشته باشم. من همیشه می نوشتم ، اما هر چه بزرگتر شدم به تدریج فهمیدم که می خواهم حرفه ای بنویسم.

این نویسنده ایرانی-آمریکایی با بیان اینکه دوست دارد داستانی بنویسد که یک تجربه ایرانی-آمریکایی باشد ، درباره نوشتن رمان چای دورهمی گفت: “اولین رمان من به نام چای دورهمی تحت تأثیر کتابهایی بود که خوانده ام و تجربه چند فرهنگی ، زندگی خانوادگی و من مهاجرت به آمریکا را نوشتم. به خودم گفتم كه حالا كه كتابي در اين زمينه ندارم ، مجبور شدم خودم آن را بنويسم.

وی گفت: “زمان بسیاری از نویسندگان برای نوشتن رمان تمام می شود ، که یک پروژه طولانی مدت است.” “علاوه بر این ، در نوشتن دو رمانم در اواسط کار مشکل داشتم.” نوشتن رمان از نوشتن یک داستان کوتاه ، مقاله یا شعر دشوارتر است زیرا این کار دشوار و زمان بر است.

کمالی ادامه داد: گاهی اوقات در ابتدای کار خسته می شوید و ادامه می دهید ، اما در وسط کار به دیواری می رسید که احساس می کنید راهی برای عبور از آن ندارید و نمی دانید در پایان چه خواهد شد از داستان. “شما حتی نمی دانید که آیا اصلاً خوب کار می کند. بسیاری منصرف می شوند ، اما اینجاست که باید راهی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  جدیدترین آمار کرونا در ایران/شناسایی ۲۱۹۹۶ بیمار جدید دیگر

مرجان کمالی نویسنده آمریکایی ساکن ایالات متحده است که در ترکیه متولد شده و قبل از اقامت در آمریکا در چندین کشور زندگی و کار می کرده است. وی که فارغ التحصیل دانشگاه های کالیفرنیا ، کلمبیا و نیویورک است ، نویسنده و ناشر دو رمان است: نرم افزار نوشتن (2019) (با عنوان عشق در یک کودتا در ایران منتشر شده) و چای دورهم (2013).

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *