وقتی صادرکنندگان زعفران همه جا هستند؛ از وزارت جهاد کشاورزی جهاد مجلس!


محسن زنگنه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ابتدا نگاهی به مشکلات کنونی زعفران در کشور بیندازید. وزارت کشاورزی من می دانم که او این محصول را یک محصول اساسی و مهم نمی داند و این در حالی است که می بینیم این وزارتخانه توجه خاصی به برخی محصولات از جمله برنج ، چای و برخی مرکبات دارد و حساس است.

نماینده مردم تربت حیدریه ، زاوه و محولات در مجلس وی افزود: دلیل این نظر وزارت جهاد به تعارض منافع برمی گردد ، یعنی به دلیل وجود تعارض منافع و همچنین به دلیل نهادهای قدرتمندی که در زمینه زعفران تشکیل شده اند (و نفوذ در همه جا) مانع از حل و فصل این زمینه شده است. “

وی با بیان اینکه اکثر اعضای شورای ملی زعفران کسانی هستند که منبع درآمد آنها از محل صادرات زعفران است ، تصریح کرد: همه افراد یکجا هستند و سپس ما آنها را در تمام نقاط جهاد کشاورزی ، در کمیته گیاهان دارویی ، در اتاق تعاون آنها در اتاق بازرگانی حضور دارند.

زنگنه افزود: مفهوم این بیانیه زمانی روشنتر می شود که همه بدانند که من اغلب می بینم که این افراد در مجلس به بهانه های مختلف در کمیته کشاورزی یا سایر نهادهای مشورتی ظاهر می شوند و چون رسانه ها در دست آنها هستند ، قدرت نیز در دست آنهاست. “

نماینده مردم تربت حیدریه ، زاوه و محولات در مجلس شورای اسلامی گفت: بر قیمت پنج تن زعفران تأثیر بگذارید.

تعاونی های روستایی در دولت روحانی تولید کننده زعفران نداشته اند

بیشتر بخوانید  تعطیلات عجیب کارگران چینی در فلات

وی در توضیح تصمیم خود گفت: “ما به چندین اظهار نظر قطعی رسیده ایم كه یكی از آنها این است كه تعاونی روستایی كه در سالهای گذشته مسئولیت خرید زعفران را بر عهده داشت ، متأسفانه چندان به نفع كشاورز و اثبات این عبارت 50 تن زعفران است. “که باید به شرط صادرات ارائه می شد ، متأسفانه این وضعیت برطرف شد و این امر منجر به مشکلات و تضادهایی در بازار زعفران شد ، تعاونی های روستایی در این دولت ، همانطور که انتظار می رفت ، کشاورز را کنار نمی گذاشتند.

زنگنه افزود: بر این اساس ، یافتن نهادی با انگیزه ، تعصب و توانایی مالی یکسان برای زعفران برای انجام مانورهای حمایتی ضروری است.

نماینده مردم تربت حیدریه ، زاوه و محولات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال دو اقدام در این زمینه انجام شده است ، افزود: این مشکل ابدی مالی در آستانه فصل برداشت دیگر تکرار نمی شود و نحوه توزیع آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: گام دوم ایجاد نهادی قدرتمند و بزرگ برای حمایت از زعفران کاران است تا این گروه به مشکل زعفران بروند و زعفران را با قیمت تضمین شده و البته در صورت نیاز خریداری کنند.

زنگنه گفت: البته من معتقدم صنایعی که در زمینه پاکسازی ، فرآوری و خشک کردن زعفران فعال هستند در سالهای اخیر مورد توجه قرار نگرفته است و امسال در تلاش هستیم تا در فصل برداشت جایگزین روشهای مکانیزه شویم.

نماینده مردم تربت حیدریه ، زاوه و ماهولات در مجلس شورای اسلامی پیش از این در بیانیه ای ضد و نقیض گفت: زعفران سرد در پاستور است و دم آن در بازار رضا مشهد است. من سندی در این مورد می خواهم و قصد دارم شخصاً پس از پایان این دولت از مبلغ شکایت کنم.

بیشتر بخوانید  آیا به غار نعیم تبریز سفر کردید؟

انتهای پیام / 70068


دیدگاهتان را بنویسید