وقتی تلفن همراه تنها دستیار دانش آموزان در کسوف است



به گزارش خبرنگار دانشگاه و گروه آموزش و پرورش ایرنا ، قطع برق بدون اطلاع در چند روز گذشته نه تنها مشکلی برای مشاغل و خانواده ها در روزهای گرم تابستان ایجاد نکرده بلکه دانشجویان را در امتحانات نیز دچار مشکل کرده است.

آموزش و ارزیابی دانشجویان پس از شیوع ویروس کرونا از مارس 1998 آغاز شده است و اکنون ، پس از سه ترم آموزش مجازی ، دانشجویان ، به ویژه در دانشگاه آزاد پس از دهه اول جولای ، مشغول آزمایش هستند.

اما در این بین قطع ناگهانی و نامشخص برق باعث قطع شدن سیستم و اینترنت برای بسیاری از دانش آموزان در طول امتحان شده است که این امر باعث نگرانی شدید دانش آموزان در هنگام امتحانات شده است.

در روزهای اخیر ، بسیاری از دانشجویان در سراسر کشور از ایرنا در مورد قطعی برق در هنگام امتحانات شکایت کرده و از شکست های ناشی از قطعی برق در آخرین امتحانات خود به رسانه ها گفته اند.

این دانش آموزان که برای یک ترم دروس را با تلاش مضاعف فرا گرفته اند ، این روزها خود را برای امتحانات مجازی آماده می کنند و در بسیاری از موارد قطع برق در طول یا در وسط آزمون آنها را آزار می دهد.

به دلیل زمان محدود برای امتحانات نهایی مجازی ، قطعی برق علاوه بر استرس دانش آموزان ، باعث خاموش شدن سیستم و در بسیاری از موارد اینترنت و امتحانات آنها به نصف می رسد.

از طرف دیگر ، بسیاری از دانشجویان اظهار داشتند که قطعی برق با برنامه خاموش شدن مطابقت ندارد و استرس ناشی از این مشکل تأثیر نامطلوبی در آزمون داشت.

بیشتر بخوانید  سپاهان پرسپولیس را ترک نخواهد کرد. سه نکته محکم با هنر انفرادی

در همین رابطه ، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این دانشگاه از وزارت نیرو و نیرو خواست لیست کلیه شهرهای دارای واحد دانشگاهی را به روسای واحدها جهت برنامه ریزی امتحانات دانشجویی اعلام کند.

وی افزود: دانشگاه می تواند با کسب برنامه زمانبندی برای کسوف شهرها را به دانشجویان اطلاع دهد و همچنین زمان آزمون را در حداقل ساعت برای گرفتگی تعیین کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت هیچ قطعی برق در این دانشگاه وجود ندارد ، در برخی از شهرها جدول وقفه در اختیار مدیران واحدها قرار گرفت.

حیدری تاکید کرد: ورود دانشجویان به سیستم های امتحانی دانشگاه آزاد با تلفن همراه امکان پذیر است تا دانشجویان بتوانند از تلفن های همراه خود برای امتحانات استفاده کنند بدون اینکه با قطعی برق مواجه شوند.

وی گفت: در یک شهر ، برق به طور کامل قطع نشده است ، در یک محله برق وجود دارد و در یک شهر دیگر اینگونه نیست ، بنابراین با کمک تلفن های همراه دانش آموزان می توانند مشکلات ناشی از قطعی برق را به حداقل برسانند.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: اگر به دلیل قطعی برق در امتحانات دانشجویان مشکلی وجود داشته باشد ، بر آنها نظارت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید