مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وقتی به خودم آمدم چاقوی تیز روی گردن رضا نشسته بود / قصد کشتن رضا را نداشتم، نمی دانم چه شد!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



پاسخ به قصاص رضا نوجوان متهم قتل دریافت شد.

این عبارت حکم پایان ماراتن است که نقطه شروع آن را چند نوجوان 18-19 ساله شیرازی در غروب تیرماه 1378 در پارک خود در محله تعیین کردند.

این روزها علاوه بر رسیدگی به پدر و مادر، برخی از نوجوانان نیز سرگرم صحبت و خندیدن کودکانه بودند که برخورد چشمان این گروه در چشمان چهار پنج نوجوان رهگذر، سرآغاز مشاجره و دعوا شد. یک نوجوان دیگر

نیمکت های سرد و سنگی پارک محله شیراز شاهد درگیری بین چند نوجوان 18 تا 19 ساله بود که منجر به قتل نوجوانی به نام رضا و قصاص قاتل که او نیز رضا نامیده می شود، شد.

شاهدان حادثه و حاضران در دعوا به این حادثه اشاره می کنند:

آن شب رضا و دوستانش شروع به گریه و متلک کردند.

به گفته سایر متهمان پرونده، شروع و پایان نزاع در کمتر از چند دقیقه منجر به خفه شدن و کشته شدن رضا شد.


رضا (قاتل) به نقل از واقعه می گوید: اصلا نفهمیدم چی شد وقتی دعوا شروع شد رضا (مقتول) به من حمله کرد…

لیست مواردی که مرور می کنید چیزی نیست جز شرح واقعه و واقعه، مثلاً اصابت چاقوی رها شده به گلوی رضا، ممکن بود به دستش یا هر جای دیگری اصابت کند و امروز رضا زنده بود و آن یکی رضا. نبود. زیر تیغ نیست!!


حادثه ای که روح خانواده ها را به جوش آوردپس از سه سال خونریزی و انتظار برای تایید حکم قصاص قاتل و اجرای حکم قصاص، برای همه داستان تلنگری وجود دارد که حادثه در کمین است و زنگ خطری وجود ندارد و هر لحظه می توان حادثه ای مشابه پرونده

بیشتر بخوانید  ساعت پخش و بازپخش مسابقه بزرگ ایران با اجرای سام درخشانی

بنابراین، با توجه به تجربه و نگاه صدها پرونده کیفری مشابه، باید اذعان داشت که چالش اصلی این گونه پرونده‌ها حول این سوال می‌چرخد که آیا قصاص سهم غم و اندوه والدین را کم می‌کند؟ آیا سلب حق حیات فقط از یک نوجوان دیگر راه حلی وجود دارد یا راه دیگری برای جلوگیری از انتقام نوجوان دیگری در کنار دلجویی از خانواده مقتول وجود دارد؟

در دنیایی که هیچ یک از ما از لحظه لحظه آن آگاه نیستیم، آیا انتقام یک نوجوان 19 ساله به شانس نزدیک است یا به جلب رضایت والدین و بازگرداندن متهم به زندگی با همان پاداش کمک می کند؟ آیا در آیات قرآن و روایات معصوم به این امر مکرر سفارش شده است؟

این که در قرآن عفو ​​و گذشت توسط قاتلان به عنوان تولد دوباره جامعه نوشته شده است، چه حکمتی دارد؟ قطعاً در این وعده حکمتی نهفته است که مردم نمی توانند آن را درک کنند، اما باید قدم برداشت و نوشت تا به لحظه ای شیرین و صمیمانه رسید، اما مادر رضا با اشاره خدایی به مادر دیگر دلداری داد. برای جوانی اش غصه نخور

لذا با توجه به این باور، این یادداشت دعوتی از خیرین و بانیان صلح و آشتی برای پیشقدم شدن گره از بندگان خدا محسوب می شود.

مشاوره:
در مواردی که حکم قصاص صادر شده است، خیرین، هنرمندان و ورزشکاران می توانند به جلب رضایت والدین کمک کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *