مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وعده وزیر نیرو درباره وضعیت آبرسانی در همدان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیم، وزیر نیرو در سفر به همدان از بهره برداری فاز اول پروژه آبرسانی بین حوضه ای همدان طی 2 تا 3 هفته آینده خبر داد.

علی اکبر محرابیان در سفر به استان برای بازدید از پروژه آبرسانی بین حوضه ای همدان و بررسی وضعیت و مشکلات مربوط به خشکسالی و تنش آبی در استان، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از 17 سال پیش آغاز شده است. این طرح فراز و نشیب های زیادی داشت و با توجه به وضعیت تامین آب همدان و خشکسالی مستمر این استان به ویژه در سال آبی جاری، مقرر شد این طرح در برنامه های ویژه و اولویت دار دولت گنجانده شود. و باید در اسرع وقت تکمیل شود.

وی افزود: اجرای این پروژه به طول 140 کیلومتر و خط انتقال 1600، لوله به قطر یک متر و 60 سانتی متر، سه ایستگاه پمپاژ در ارتفاع نزدیک به 600 متر که آب به ارتفاع بالا پمپاژ می شود. در کوهستان و از طریق جاده ای صعب العبور و صعب العبور این آب به تصفیه خانه می رسد و به شهر همدان منتقل می شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در بازدید از این پروژه و بر اساس گزارش مهندسان و کارشناسان پروژه، امیدواریم در هفته های آینده شاهد افتتاح فاز اول آن باشیم و بتوانیم آب همدان را به طور کامل تامین کنیم. “

محرابیان با اشاره به اینکه به دلیل کمبود بارندگی میزان تولید سد اکباتان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: امیدواریم با افتتاح فازهای بعدی این پروژه مشکل آب همدان برای همیشه و مطمئن حل شود. و آب پایدار در سال های آینده برای همدان ایجاد خواهد شد.»

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم به کرونا دلتا مبتلا شدیم؟ + علائم -
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *