وعده های رشد بورس چیزی جز معجزه نبود



دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به وعده هایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به مردم داده شد، این وعده ها را سراب و امیدهای واهی خواند و گفت: این اقدام بورس اعتماد عمومی به نظام را از بین می برد. دولت مردم را به خرید سهام فراخواند و رئیس دولت فعلی نیز وعده پرداخت غرامت به مردم را داد.

حسین کمالی افزود: در جریان تبلیغات انتخاباتی که مصادف با سقوط آزاد بورس و از دست رفتن سرمایه مردم بود؛ نامزدهای ریاست جمهوری سه روز برای حل بحران متعهد شده اند. اما اکنون با گذشت 6 ماه از آن وعده ها، همچنان شاهد زیان های مکرر سرمایه گذاران با کاهش ارزش ارز و تلاطم بازار سهام هستیم.

وی افزود: مشکل بورس در واقع بحرانی است که در ماه های پایانی دولت دوازدهم به وجود آمد و به یکی از داغ ترین موضوعات تبلیغات انتخاباتی تبدیل شد. همه نامزدها در مورد آن اظهار نظر کردند و قول دادند که به زودی این کار را انجام دهند. دبیرکل حزب اسلامی کار ادامه داد: روی کار آمدن دولت سیزدهم بحران بورس را حل می کند و رونق آن را بازمی گرداند. کار و امور اجتماعی وی به مردم قول داد که به زودی مشکلات موجود در بورس برطرف و جبران شود که این وضعیت نه تنها شستا، بلکه سایر نمادهای بورس را نیز شامل می شود.

حسین کمالی با اشاره به مسئولیت شرعی و قانونی سازمان بورس در این گونه موارد گفت: سازمان بورس که باید حافظ منافع سرمایه گذاران باشد، نه تنها خود را تکلیفی در قبال حفظ سرمایه عمومی نمی بیند. نمادهای نامناسب بازار سهام را توجیه می کند.” “.

بیشتر بخوانید  فیلم | آب آمد ، آب است ، کم است ، شور است

دبیرکل حزب اسلامی کار در نهایت بقای این گونه مسائل اقتصادی را عامل اصلی نابودی سرمایه های خرد و کلان و افزایش بی اعتمادی عمومی، نارضایتی و مشکلات روزافزون زندگی اقشار ضعیف و متوسط ​​عنوان کرد و گفت: اگر دولت سیزدهم در حل مشکل بورس گامی جدی برنمی‌دارد و خود را در قبال وضعیت مردم مسئول نمی‌داند، بی‌تردید شاهد بحران‌های اجتماعی بزرگ‌تری نسبت به اواخر سال 1399 و اوایل سال 1400 خواهیم بود. هیچ وعده مؤثرتری وجود ندارد. برای حل اعتراضات مردم و سرمایه گذاران.

دیدگاهتان را بنویسید