وعده دولت دوازدهم برای توسعه مهارت ها محقق نشد – کردستان نیوز – اخبار استان تسنیم


علیرضا زندیان ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در بیجاروی با تأکید بر لزوم آموزش مهارت ها و توسعه فرهنگ کارآفرینی به منظور تربیت نسلی م effectiveثر و پویا ، اظهار داشت: آموزش مهارت باید از نوجوانی به تمام سطوح جامعه گسترش یابد و نوجوانان و جوانان باید با تجارت آشنا باشند. محیط ، تولید ، مشاغل و مهارت ها. “

وی افزود: بدون شک تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت برای جوانان این منطقه و محیط باعث ایجاد اشتغال مولد و پایدار می شود و تأثیر مثبتی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمندسازی منابع انسانی دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توجه به آموزش مهارت باید در اولویت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استان کردستان باشد ، توضیح داد: مسئولین این امر اگر آنها به طور موثر وظایف خود را انجام دهند و مهارتهای مختلف آموزش را آموزش دهند كار واجد شرایط و تخصصی در بخشهای مختلف صنعت ، خدمات و كشاورزی و ارتقا of مهارتهای حرفه ای كارمندان و فارغ التحصیلان و جویندگان شغل در مناطق شهری و روستایی نقش مهمی در پایداری توسعه استان کردستان.

به گفته وی ، تلاش ها در این زمینه امیدوار کننده منجر به ایجاد تحول عمده ای در توسعه مهارت های رشد و رشد و توسعه کشور و استان کردستان و شهر بیجار می شود.

زندیان تأکید کرد: امیدوارم شعار هر ایرانی یک مهارت باشد ، هر کارگاهی یک مدرسه است ، هر خانه ای یک کارگاه است و هر کارخانه ای یک دانشگاه است. نیاز استراتژیک ایرانیان در افق 1404 در هدفمند منعکس می شود فعالیت ها و برنامه های سازمان و بیکاری و اشتغال پایدار را از بین می برد. ”

بیشتر بخوانید  ادامه کشمکش‌های برجامی در آمریکا؛ نامه نماینده ارشد کنگره به بایدن

وی با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه در زمینه اقتصاد و اشتغال ، تمرکز بر راه حل های بنیادی ، بنیادی و م effectiveثر را یک ضرورت اجتناب ناپذیر می داند و می گوید: توانمند سازی منابع انسانی از طریق آموزش مهارت های تخصصی و تخصصی به منظور ارتقا و توسعه کارآفرینی ، به ویژه در مراکز آموزش مهارت ، یکی از اصلی ترین استراتژی هایی است که می تواند منجر به تأمین نیروی کار کارآمد و کارآفرین و حل مشکلات بیکاری شود.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه اقدامات اولیه برای اجرای این استراتژی با شکل گیری سیستم جامع مهارت ها و فناوری و تصویب و ابلاغ آیین نامه های نظام مهارت ها و فناوری انجام شده است ، اما این باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

زندیان با انتقاد از اینکه وعده دولت دوازدهم مبنی بر توسعه مهارت آموزی محقق نشده است ، افزود: تصویب طرح تخصیص 5٪ یادداشت های تبصره 18 مربوط به توسعه آموزش مهارت هنوز نامشخص است.

نماینده شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم دولت سیزدهم به توسعه مهارت آموزی توجه کند ، یادآور شد: مطمئنا اعتقاد به توانایی ها ، منابع و امکانات داخلی و نهادینه شدن فرهنگ آموزش مهارت در جامعه باعث پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد.

انتهای پیام / 491 / ت

دیدگاهتان را بنویسید