وعده بانک مرکزی مبنی بر ثبت چک از طریق پیامک از ابتدای مردادماه محقق نشده است – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارشات گزارشگر بیشتراز ابتدای سال 1400 ، مرحله جدیدی از قانون جدید چک در این کشور اعمال شده است که بر اساس آن ثبت و تأیید اطلاعات جدید برای تأیید در سیستم ماهیگیری مورد نیاز است. علاوه بر روش حضوری ، بانک مرکزی روش غیر حضوری را نیز برای انجام فرایند ثبت و تأیید اطلاعات تأیید جدید در نظر گرفته است.

به صورت غیابی ، صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک می توانند از بانک اینترنتی و برخی از برنامه های پرداخت تلفن همراه برای ثبت و تأیید اطلاعات چک استفاده کنند ، که البته این امر مستلزم آگاهی از تلفن هوشمند و اینترنت است که ممکن است توسط برخی افراد محدود شود. قادر به استفاده از این امکانات نخواهد بود.

در نتیجه ، برای رسیدگی به این موضوع ، جلسات مشترک بین مقامات بانک مرکزی و کمیته اصل 90 پارلمان بر تنوع روشهای دسترسی به سیستم ماهیگیران متمرکز شد.

نیاز به تنوع بخشیدن به مسیرهای دسترسی به سیستم ماهیگیری

در همین رابطه ، آمنه نادعلی زاده ، سخنگوی نیروی انتظامی چک های جدید در مورد راههای تسهیل ثبت و تأیید بازرسی ها در سیستم صید و اقدامات بانک مرکزی گفت: چک های دستگاه های خودپرداز را بررسی کنید .O این یک برنامه بانک مرکزی است ، اما مشکلات فنی وجود دارد ، اما شبکه بانکی در تلاش است آن را اجرا کند. وی گفت که بانک مرکزی قصد دارد با استفاده از کدهای SMS و USSD چک را ثبت و تأیید کند و قول داد که ثبت نام چک و تأیید پیامک تا پایان ماه ژوئیه اعمال می شود.

بیشتر بخوانید  فال ابجد امروز پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳

با وجود وعده کارکنان بانک مرکزی مبنی بر ایجاد امکان ثبت و تأیید چک های پیامکی در سامانه صیاد ، این وعده تا پایان تیرماه محقق نشد و بسیاری از افراد و افرادی که بورس چک دارند اما از تلفن های هوشمند یا اینترنت استفاده نمی کنند. منتظر بانک هستند مرکزی برای تحقق این وعده.

ثبت پیامک به افراد کمک می کند تا دسترسی بهتری به سیستم ماهیگیری داشته باشند

در همین راستا ، مهدی طوقیانی ، عضو کمیته اقتصادی مجلس ، از تعهدات بانک مرکزی برای تسهیل دسترسی مردم به سیستم ماهیگیری صحبت کرد. من می گویم ج گزارشگر بیشتر وی گفت: در قانون جدید چک ها به تصویب رسیده است تا بانک مرکزی بتواند ثبت چک الکترونیکی را ارائه دهد. بر این اساس ، بانک مرکزی از برنامه های زمینه پرداخت استفاده می کند تا افراد بتوانند چک ها را ثبت و تأیید کنند.

وی در مورد لزوم ایجاد تنوع در دسترسی مردم به سیستم صید ، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از افراد دارای تلفن های هوشمند هستند و می توانند از آنها برای دسترسی به سیستم ماهیگیری استفاده کنند. با این حال ، درصد کمی از مردم از چک استفاده می کنند اما تلفن هوشمند ندارند ، که بانک مرکزی باید آن را در اختیار کسانی قرار دهد که به راحتی می توانند چک های خود را ثبت و تأیید کنند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هرچه دسترسی افراد به سیستم ماهیگیری متنوع تر باشد ، کار برای افراد راحت تر خواهد بود و افرادی که به اینترنت یا تلفن های هوشمند دسترسی ندارند نیز می توانند از این موارد استفاده کنند. در عمل اعمال شود

بیشتر بخوانید  یه سالاد خوشمزه و متفاوت واسه اونایی که عاشق بادمجونن! | طرز تهیه سالاد بادمجان فوری + ویدئو

اعلان پیامک از طرف سو استفاده کردن هنگام ثبت اطلاعات از بررسی جلوگیری می کند

راه اندازی قابلیت ثبت و بررسی چک ها از طریق پیام کوتاه علاوه بر سهولت دسترسی افراد به سیستم ماهیگیری ، دارای ویژگی های مثبت دیگری از جمله افزایش اعتماد بین مبادله کنندگان چک می باشد ، زیرا بلافاصله و بر اساس پیامک نیز ثبت می شود. چک تأیید می شود و این روند به صادرکننده و گیرنده چک ابلاغ می شود.

در حال حاضر ، به دلیل عدم امکان ثبت و تأیید چک های پیامکی از بانک مرکزی ، برای ثبت و تأیید اطلاعات چک ، باید از تلفن هوشمند و اینترنت استفاده کنید ، اما با ایجاد امکان فوق همه این موارد فرآیندها این بر اساس SMS است و بنابراین تفاوت های زیادی بوجود می آید سو استفاده کردن در ثبت اطلاعات یک چک است ، از آن جلوگیری می شود.

ضرورت پایبندی بانک مرکزی به تعهدات خود

بر این اساس ، بانک مرکزی باید دسترسی مردم را افزایش داده و اعتماد تجار را افزایش دهد ، ضمن این که فرصت ثبت و تأیید چک های پیامکی را در اسرع وقت فراهم می کند تا دلایل عدم موفقیت مقامات بانک مرکزی در راه اندازی این تعهد را به روشنی توضیح دهد. به منظور عدم تردید در عدم همکاری بانک مرکزی در اجرای مرحله دوم قانون جدید چک.

دیدگاهتان را بنویسید