وضعیت 107 بیمار کرونر در استان گیلان وخیم است – اخبار گیلان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب رشتانوش دهنادی مقدم پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت: “تعداد بیماران کرونر در گیلان به طور تصاعدی در حال افزایش است و اکنون بیش از 700 بیمار در استان بستری هستند.”

معاون پزشکی دانشگاه گیلان گفت: در 24 ساعت گذشته 142 بیمار به این آمار اضافه شده و 107 بیمار به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش آمار را در شهرهای رشت ، لاهیدجان ، آستارا ، انزلی ، تالش و صومعه سرا داریم گفت: اگر بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و سفر به گیلان ادامه یابد ، این تعداد به بیش از هزار بیمار می رسد.

دهنادی مقدم افزود: مهمترین تهدید استان گیلان در حال حاضر تعداد زیادی مسافر است كه از جنوب و مركز كشور به گیلان سفر می كنند و به راحتی ترافیك را افزایش می دهند و ویروسهای جهش یافته را در سراسر كشور از جمله گیلان منتقل می كنند. “

وی گفت: توصیه ما به مردم این است كه به شدت از پروتكل های بهداشتی پیروی كنند و در پیروی از دستورالعمل ها بی توجه نباشند ، زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند فاجعه بار باشد.

دهنادی گفت: افراد در صورت مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی باید به مراکز بهداشتی جامع مراجعه کنند. وی گفت: افراد پس از مشکوک شدن به بیماری کرونر قلب ، باید خود را منزوی کرده و ارتباط خود را با دیگران قطع کنند.

انتهای پیام / 614 / ز

بیشتر بخوانید  خوزستان تشنه است

دیدگاهتان را بنویسید