وضعیت پزشکی ورزشکاران ایرانی در توکیو / چهار مورد مشکوک به تاج – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



اشکان اردیبهشت ، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و یکی از اعضای کادر پزشکی مستقر در دهکده المپیک ، در گفتگو با خبرنگار هیئت مهر در توکیو درباره مشکلات پزشکی مربوط به اعضای کاروان ایران در روزهای اخیر گفت:

وی ابتدا گفت که در طی چند روز گذشته چهار عضو کاروان ایران از جمله مربی و رئیس فدراسیون اجازه خروج از روستا را ندارند ، افزود: این چهار نفر به دلیل تماس نزدیک با افرادی که تست داده اند ، هستند. ویروس کرونا آنها به طور مثبت از سفر و خروج از روستا منع شدند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: این چهار نفر فقط در روستا ورودی و خروجی نداشتند ، زیرا وضعیت آنها مشخص شد و همچنین روزانه مورد آزمایش قرار می گیرند. بعد از اینکه نتایج آزمایشات این افراد در چندین مرحله منفی بود ، محدودیت های ترافیکی از آنها برداشته شد ، 5 نفر از آنها امشب پس از انجام کار تیمی توکیو را ترک می کنند و دو نفر دیگر می توانند در کنار تیم های خود باشند.

در همین حال اردیبهشت خاطرنشان کرد: البته این حضور مستلزم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همراه با آزمایش کووید است.

یکی از اعضای تیم پزشکی کاروان ورزشی ایران در بازی های المپیک توکیو نیز در پاسخ به این س thatال که ورزشکاران ایرانی در روزهای اخیر دچار آسیب دیدگی شده اند ، گفت: “خوشبختانه آسیب جدی نداشته ایم ، اگرچه برخی از مشکلات اجتناب ناپذیر است ، از جمله مانند. مشکل بوکسورهای ایرانی این درگیری دو روز پیش اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید  حکم سعید محمد برای خداداد عزیزی

وی ادامه داد: “دانیل شهبهش در اولین نبرد خود دچار ابرو شکافی شد که بلافاصله توسط تیم پزشکی ایران در همان محل در روستا دوخته شد. ما یکی دو روز بر وضعیت او نظارت کردیم. مطمئناً پزشکی وجود دارد که ما او را همراهی می کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانیم فوراً اقدام کنیم.

یکی از اعضای تیم پزشکی کاروان ایران با تأکید بر اینکه این تیم با تجهیزات و امکانات لازم عازم توکیو شده است ، یادآور شد: شاید اگر غیر از این بود ، او را به کلینیک ابرو روستا منتقل می کردیم که در این صورت ویروس کرونا این یک کار خطرناک است.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی به موارد دیگر مربوط به آسیب دیدگی ورزشکاران المپیکی ایران در توکیو اشاره کرد و گفت: نازنین مولای از ناحیه دست دچار مشکل شد که اقدامات خوبی برای آن انجام شد ، بنابراین دیروز او رقابت خود را کاملاً برگزار کرد و او به نیمه نهایی A و B. صعود می کند. Moitaba Abedini نیز یک مشکل قدیمی شانه دارد و به همین دلیل او تحت فیزیوتراپی است. ما هیچ مشکل حاد دیگری نداشتیم.

آریبهشت درمورد موضوع دوپینگ و کنترل آن در بین ورزشکاران ایرانی گفت: تا به امروز یکی دو مورد نمونه برداری توسط اعضای کاروان ایران داشته ایم اما مورد خاصی گزارش نشده است. مسابقات در رشته های حساس تر هنوز آغاز نشده است ، قطعاً با شروع این مسابقات تعداد نمونه ها افزایش می یابد.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید کرد: آژانس بین المللی دوپینگ (ETA) به نمایندگی از کمیته بین المللی المپیک و آژانس جهانی ضد دوپینگ مسئول نمونه برداری از ورزشکاران است ، با توجه به آنچه که ما باید انجام دهیم ، اطلاعات مربوط به ورزشکاران و ما به ETA مهلت داد تا تمرین کند و به رقابت بپردازد تا آنها بتوانند اقدامات لازم را برای کنترل دوپینگ انجام دهند.

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب آدم کشی | آدم کشی در خواب چه تعبیری دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید