وضعیت هوا برای فردا چگونه پیش بینی می شود؟


به گزارش سایت طلا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خانم فریبا گودرزی افزود: از ساعات پایانی امروز در استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، بارش باران، وزش باد شدید موقت و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد و همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی نیز انتظار باراش پراکنده باران را داریم.

وی گفت: شنبه نیز در غرب و جنوب غرب، مناطقی از مرکز کشور، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند، از جمله در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران شرایطی مشابه امروز حاکم خواهد بود و بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

گودرزی افزود: همچنین در مناطقی مانند گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال بوشهر و جنوب استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هم شنبه بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: یکشنبه نیز در استان‌هایی که در جنوب غرب کشور واقع شده‌اند، همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد و بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور هم شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.

وی افزود: در روز‌های آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف رخ می‌دهد. با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف وجود دارد و همچنین پیش بینی می‌شود شمال خلیج فارس از امروز تا یکشنبه مواج باشد.

گودرزی در خصوص آلودگی هوای تهران و شهر‌های صنعتی نیز گفت: امروز آلودگی هوا نیز در برخی از شهر‌های صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت و هوای تهران نیز نیمه ابری و با غبار محلی همراه خواهد بود که در اواخر امشب هم بارش پراکنده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  امارات مخالف انزوای ایران و استفاده از گزینه نظامی علیه آن است

وی افزود: حداکثر دمای امروز تهران ۱۱ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز ۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید