وضعیت هوای تهران امروز/ آخرین وضعیت هوای تهران



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در ساعات صبحگاهی (3 آبان) به دلیل عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و تجمع آلاینده‌ها با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در حدی بالاست. – تردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس است

با افزایش سرعت باد در طول روز از غلظت آلاینده ها کاسته می شود، البته احتمال وزش باد نسبتاً شدید در ساعات خاص بعدازظهر باعث انتشار موقت گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق حساس می شود.

تداوم این شرایط جوی با وزش باد موثر از تجمع آلاینده ها جلوگیری می کند، البته افزایش ترافیک عصرگاهی تا اواخر وقت سه شنبه افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را در پی خواهد داشت.

همچنین با توجه به تداوم وزش باد موثر تا صبح فردا (4 آبان) از غلظت ذرات شناور تا حدودی کاسته می شود، البته همزمان با شروع تردد خودروها، غلظت ذرات شناور افزایش یافته و هوا کاهش می یابد. کیفیت در مناطق با ترافیک سنگین دور از انتظار نخواهد بود. کاهش سرعت باد در طول روز از انتشار آلاینده ها جلوگیری می کند.

هوای تهران

با تشکیل ناپایداری جوی و رشد ابر تا اواخر وقت چهارشنبه، شرایط برای پراکندگی مواد آلاینده فراهم می شود، البته در برخی نقاط ترافیکی به دلیل افزایش ترافیک عصر، کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  فال شمع امروز یک شنبه 19 آذر 1402 | فال شمع روزانه برای متولدین هر ماه | پیشگویی سریع بخت و سرنوشت

بر اساس اطلاعیه شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص آلاینده «ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون» اکنون 103 است که به معنای شرایط ناسالم برای گروه های حساس است. همچنین شاخص آلاینده هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 106 است و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

بر اساس دستورالعمل‌های پیشگیرانه صادر شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین در فضای باز را کاهش دهند. فعالیت طولانی مدت به هر فعالیتی در فضای باز گفته می شود که افراد به طور متناوب برای چندین ساعت انجام می دهند و باعث می شود تنفس تا حدودی دشوارتر از حد معمول باشد. باغبانی، فعالیت های شدید در فضای باز مانند دویدن و غیره. از جمله این نمونه ها هستند.

لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AKI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن از 0 تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوای قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از 101 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا از 301 تا 500 خطرناک است.


بیشتر بخوانید  ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید