مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وضعیت فعلی صنعت خودروی کشور واقعا فاجعه بار است/ قیمت کل پراید 50 میلیون تومان!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



جاهیه آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت سازندگی در خصوص ضعف خودروسازان و نارضایتی از کیفیت خودروهای تولیدی گفت: موضوع تولید خودرو در ایران بسیار عمیق تر از بحث است و واقعیت این است. این است که صنعت خودرو قبل از انقلاب و دوران واردات پیکان توسط خیامی و بعد از انقلاب تغییر رویکردی نداشته است و بعد تحت عناوین مختلف و گاه شعارها و دلسوزی ها و مصلحت اندیشی ها را اینجا می بینیم.

اسحاق گفت که وضعیت فعلی صنعت خودرو در کشور واقعا فاجعه بار است. با گذشت این مدت همچنان خودروی تولیدی خودروسازان داخلی است و تلفات بسیار زیادی را به همراه داشته و قیمت آن به 150 میلیون رسیده است.

قیمت پراید 50 میلیون است نه 150 میلیون

وی با اشاره به اینکه با نرخ 30 هزار تومانی، قیمت تمام شده پراید باید 50 میلیون تومان باشد، گفت: مصرف پراید ضعیف ترین قشر جامعه است و با آن کار می کند و به عنوان تاکسی از آن استفاده می کند، اما این قشر ضعیف باید باشد. 150 میلیون برای آن، خودروساز تمام حمایت ها را دریافت خواهد کرد.

خودروسازان 80 هزار میلیارد تن بدهی بانکی دارند

اسحاق گفت: خودروسازان ایرانی حدود 80 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار هستند و در عین حال نظام و ملت 90 درصد هر حمایت و تعرفه ای را برای افزایش آنها متحمل شده اند، اما اکنون کار آنها بدون هیچ گونه هزینه ای به اینجا رسیده است. ایربگ در تصادف.” .

وی افزود: این موضوع به رویکرد ما به این صنعت برمی گردد در حالی که این خودروسازان فرصت های زیادی در کشور دارند.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی افزود: تولید خودرو در ایران حدود یک میلیون بازار دارد و هر خودروسازی که یک میلیون مشتری داشته باشد با یک شانس بزرگ مواجه است. در حالی که خودروسازانی مانند ما حدود چند هزار تولید در دنیا دارند نه یک میلیون بازار مصرف. و اینطور نیست که مردم در صف بایستند، نوبت بگیرند، قرعه کشی کنند و پیشروی کنند و ماشینی با هزاران سردرد بخرند.

بیشتر بخوانید  ایا ازمایش خون روزه را باطل میکند نی نی سایت

شکاف قیمت رو به پایان است و فروش به جیب کسانی که دنبال اجاره هستند می رود

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با اشاره به فساد در صنعت خودرو گفت: تفاوت قیمت تمام شده و قیمتی که به مردم فروخته می شود، همه در دست برخی رانت خواران است که همه ما از آن رنج می بریم. “

تولید خودرو به حیاط خلوت برخی از سیاستمداران تبدیل شده است

اسحاق تاکید کرد: کارخانه های خودروسازی ما تبدیل به حیاط برخی جریان های سیاسی و مرکزی شده است که از هر زاویه ای که می بینیم کانون فساد و مرکز تامین مالی برخی جریان های سیاسی و بازیگران بازدارنده رانت جو هستند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی صنعت خودرو از منظر دیگری توجیه فنی ندارد، تصریح کرد: واژه های خودپایداری و حمایت به درستی تعریف نشده اند و اگر این دو واژه از روز اول به درستی ترجمه شوند. ، حرکت نکرد.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: آیا خودپایداری با انحصار ایجاد می شود و آیا هر محصولی با هر قیمتی و با هر شرایطی باید تولید شود باید از آن حمایت کرد و نباید گفت بالای چشم شماست؟ چرا این قیمت و کیفیت است؟

اسحاق افزود: آیا حمایت به این معناست که ما از هر کاری که آنها انجام می دهند حمایت کنیم؟ من مسئول کمیته امداد بودم که خدمت امام رسیدیم و ایشان فرمودند: «حمایت طوری نباشد که تا ابد با شما وصل باشند» و وقتی امام این را در مورد فقرا می گفتند، وظیفه حمایت بود. صنعت خاص.

وی ادامه داد: خودپایداری به این معناست که این افراد تحت حمایت بیرون بیایند و در تربیت خانوادگی پدر و مادری که فرزندی به دنیا می آورد تا آخر با خانواده گره خورده است و ما به خودروسازان نگاه می کنیم و از آنها حمایت عاجل و همه جانبه می کنیم. به جریانات سیاسی دادند.

بیشتر بخوانید  مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند

اسحاق تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم این است که می خواستیم با متر سیاسی کار فنی و اقتصادی انجام دهیم در حالی که صنعت خودرو ده ها هزار فرصت شغلی و میلیاردها دلار مبادلات مالی دارد و ابزار قدرتمندی است. برای تجارت “.

وی افزود: اگر این را به یک سیاستمدار بدهید، او این هزار نفر را ظرفیت رای می‌داند و به نظر می‌رسد که من می‌توانم همه اعضای حزب خود را در این صنعت جا بدهم و از طرفی هزاران میلیارد معاملات مالی در این صنعت». و این بهترین محیط برای یک سیاستمدار است که یک مدیر سیاسی در آنجا منصوب کند و صنعت خودرو را به حیاط سیاسی تبدیل کند.

وی ادامه داد: اگر یک مدیر اقتصادی در صنعت خودرو وجود دارد اولین کاری که انجام می دهد این است که کیفیت و قیمت تمام شود و مسائل فنی را بررسی کند و مشکل دوم ما رویکرد سیاسی به این صنعت است و تا زمانی که این رویکرد انجام شود. رویکرد سیاسی به مهندسی و فنی تبدیل نشود. این همان آش و همان کاسه است.

وی تاکید کرد: یکی از چهره های سیاسی گفت که در ابتدای جاده تهران – کرج دو صنعت هوافضا وجود دارد و دیگری صنعت خودروسازی است که سرنوشت جداگانه ای دارند زیرا این دو صنعت دو رویکرد متفاوت دارند و وجود دارد. مشکل با رویکردها و دیدگاه ها .

رشد مزمن در صنعت خودرو وجود دارد

اسحاق با انتقاد از نگاه خودروسازان به جامعه و مسئولیت پذیری آنها خاطرنشان کرد: از همه بدتر رشد مزمن در صنعت خودرو است که 80 هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی دارد و 50 میلیون خودرو به قیمت 150 میلیون فروخته شده است. به ریش مردم می خندند و گاز نمی گیرند.

بیشتر بخوانید  بازسازی مناطق سیل زده بافت باید سریعتر انجام شود

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که خودروسازان احساس می کنند در انحصار هستند هیچکس نمی تواند کاری برای خودروسازی کشور انجام دهد، خاطرنشان کرد: دولت و مافیا در صنعت خودرو، هر دولتی همین کار را می کند و اساسا به دولت ها و خودشان بی ربط است. .

تا زمانی که انحصار و حمایت بی دلیل باشد مشکل خودرو حل نمی شود

وزیر اسبق بازرگانی تاکید کرد: تا زمانی که نظام انحصاری و حمایت غیرمنطقی وجود داشته باشد و معنای خودکفایی و صیانت به درستی ترجمه نشود و علاقمندان با التماس مواجه شوند و قاطعانه آن را حل کنند، مشکل حل نخواهد شد.

خودروسازان از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند

اسحاق با بیان اینکه خودروسازان از شعارهای انقلابی سوء استفاده کردند و هزینه های گزافی را در حوزه نظام بانکی و سلامت در کشور رقم زدند، افزود: اگر نگاه به صنعت خودرو تغییر اساسی نکند، دلسردکننده ها جان همه را می گیرد. “

ماجرای تهدید تجمع کارگری توسط مدیر خودرو

وزیر بازرگانی دولت سازندگی در این نشست با اشاره به نقل قولی از یکی از مدیران صنعت خودرو گفت: بریم و وقتی نماینده دادستان گفت «در این مورد بانک حق شکایت دارد»، مدیرعامل خودرو گفت: «اشکالی ندارد و فردا هزار کارگر را می اندازم وسط خیابان».

باید راهی برای خروج از این وضعیت وجود داشته باشد

اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی بر برون رفت از این وضعیت، گفت: قطعا راه برون رفت از این شرایط وجود دارد اما اعمال قدرت لازم است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *