وضعیت بروز سرخک در کشور/ 630 هزار شهروند واکسینه شدند



به گزارش تجارت نیوز، رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار بیماران شناسایی شده سرخک وی در کشور به تشریح برنامه های وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری پرداخت.

محسن زهرایی درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور نوشت: هشدارهای داده شده در مورد سرخک منجر به کاهش موارد جدید سرخک در یک ماه گذشته شده است. در هفته گذشته تنها یک مورد جدید سرخک در کشور شناسایی شد.

زهرایی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از این موفقیت مربوط به دو اقدام است، گفت: بخش اول افزایش پوشش کودکان با واکسیناسیون و افزایش آگاهی والدین بود تا در سنین بالا در واکسیناسیون سرخک تاخیری ایجاد نشود. 12 و 18 ساله ماه ها. بخش دوم برنامه واکسیناسیون برای غیرایرانیان 7 ماهه تا 30 ساله غیرایرانی مقیم کشور است که به خوبی اجرا شده است.

واکسیناسیون سرخک برای 630 هزار شهروند

وی درباره جزئیات برنامه واکسیناسیون شهروندان 7 ماهه تا 30 ساله در کشور گفت: تاکنون حدود 630 هزار شهروند در استان های مختلف در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

این افراد از گروه پرخطر ابتلا به سرخک بودند و خوشبختانه این اقدامات توانسته بود میزان ابتلا به سرخک را کاهش دهد. علاوه بر این اقدامات برای افزایش امنیت گروه هدف در کشور، شاهد کاهش نسبی تعداد مبتلایان در افغانستان نیز بوده ایم که منجر به کاهش تعداد مبتلایان به ایران از این کشور شده است. .

وی با تاکید بر اینکه بیماری سرخک همچنان در کشور به دقت رصد می شود، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش واکسیناسیون کودکان نگران افزایش سرخک در کشور نباشیم.

بیشتر بخوانید  فوت سه هموطن در پی تصادف مرگبار در محور دامغان به جندق

دیدگاهتان را بنویسید