مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وضعیت بد دو شهروند ایرانی زندانی در آمریکا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نادین اولیویه ری سفیر جدید سوئیس در جمهوری اسلامی ایران با کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قضایی و دبیر ستاد حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد. جمهوری ایران.

دبیر ستاد حقوق بشر در این دیدار، ماموریت معاونت بین‌الملل رئیس‌جمهور و ستاد حقوق بشر برای دفاع از حقوق شهروندان ایرانی در سراسر جهان را برجسته کرد و گفت: در یک سال گذشته آمریکا دستگیری کرده است. دو شهروند ایرانی به بهانه واهی فرار از تحریم ها هر دو در شرایط نامساعدی به سر می برند.

وی افزود: بر اساس گزارش های رسانه یکی از این افراد فردی به نام رضا سرهنگ پور است. او 46 ساله است و در مونترال کانادا زندگی می کند و توسط گشت مرزی آمریکا دستگیر شد. آقای سرهنگ پور در حصر خانگی است و برای ادامه این حصر مجبور به پرداخت اجاره بها بالاست. او همچنین از خدمات پزشکی محروم است و نگرانی های جدی در مورد سلامتی او وجود دارد. در مواردی که خدمات پزشکی محدودی به آنها ارائه می شد، برای آنها هزینه می گرفتند.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه ایران سیاستی را در راستای ارتقا و ارتقای حقوق بشر در پیش گرفته و دستاوردها و پیشرفت های چشمگیری داشته که مذموم و مغایر با آرمان های انسانی است، گفت:

وی با اشاره به رسیدگی جدی، دقیق و سریع در رسیدگی به پرونده مرگ «مهس امینی» با انتقاد از رویکرد سیاسی برخی کشورهای اروپایی و سازوکارهای حقوق بشری، گفت: رویکرد برخی کشورهای غربی و رویه حقوق بشری سازمان ملل متحد در این مورد، با این هدف که به صورت سیاسی انجام شود و مبنایی برای حقوق بشر نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  لحظه‌‌ انفجار نخست تروریستی در گلزار شهدای کرمان

معاون رئیس جمهور در امور بین الملل دادگستری ادامه داد: موضع کشورهای اروپایی در خصوص نقض حقوق میلیون ها ایرانی به دلیل تحریم ها چیست؟ در نشست اخیر شورای حقوق بشر، نمایندگان اکثر کشورهای غربی حتی نخواستند هنگام ارائه سفر گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه به ایران و زیمبابوه در اتاق حضور داشته باشند و سخنان وی را درباره اثرات منفی آن بشنوند. تحریم برای حقوق بشر مردم حالا چگونه می توانند ادعا کنند که به فکر حقوق بشر مردم ایران هستند؟!

قریب‌آبادی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اروپایی که پناهگاه تروریست‌هایی هستند که دستانشان به خون بیش از 17 هزار شهروند بی‌گناه ایرانی آغشته است و اقدامات تروریستی علیه شهروندان ایرانی را محکوم نمی‌کنند، نشان از رویکرد مضاعف و مخرب این کشورها در حوزه حقوق بشر دارد.

طرفین همچنین در مورد گسترش همکاری های حقوق بشری و قضایی گفتگو کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *