وضعیت بحرانی جامعه پزشکی / مسئولان باید با یک راه حل مواجه شوند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، ایرج کرواسی وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر شاهد مشکلات زیادی برای جامعه پزشکی به ویژه پزشکان جوان در ابعاد مختلف ، تحصیلات و معیشت بوده ایم.

وی گفت: “تعداد زیادی از همكاران جوان ترجیح می دهند به جای ماندن و خدمت در خانه ، برای كار و تلاش به كشورهای مختلف جهان مهاجرت كنند.” کار و مسئولیت با مشکلات زیادی روبرو است.

کرواسی وی افزود: ما باید از خواب غفلت بیدار شویم و در مورد سرمایه گذاری پزشکی آینده ایران بیندیشیم. جوانان ما سرمایه گذاری آینده هستند و هر چه برای آن هزینه کنیم هزینه سرمایه گذاری در آینده کشور است. پزشکان عمومی ، همراه با همکاران متخصص کم درآمد خود ، با انواع بیماری ها ، به خصوص بیماری های عفونی ، در تمام مناطق ایران مبارزه می کنند. اگرچه سالانه پزشکان زیادی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور فارغ التحصیل می شوند تحصیلات اما در شرایط فعلی ، آنها قبل از پیوستن به جرگه پزشکی منفعل می شوند یا کشور را ترک می کنند. به این ترتیب ، در آینده ای نه چندان دور ، با کمبود حتی یک پزشک عمومی روبرو خواهیم شد.

وی گفت مقامات هنوز به طور جدی به پزشکان جوان کمک نکرده اند ووی گفت: پزشکان جوان و پزشکان عمومی هر کاری انجام دهند زیرا می توانند در گروه ها و تخصص های دیگر دخالت کنند ، دائما مورد انتقاد ، هشدار و مقابله قرار می گیرند. و. سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت باید الگوهای درمانی را با آموزش و پرورش تطبیق دهند برنامه تحصیلی توسعه و اجرای آموزش.

بیشتر بخوانید  نمایش کارهای بیشتر زنان در موزه پرادو

کرواسی وی ادامه داد: هر پزشکی باید بتواند براساس هر آنچه در دانشگاه آموخته و آموزش داده است به بیماران و مردم خدمت کند. تداخل و مجاورت برخی از رشته ها بین آنها ، تجویز دارو یا ارائه خدمات به بیمار با آغوش باز و تفکر به نفع بیمار را برای پزشک غیرممکن می کند. این خجالت پیش از آنکه نتیجه به شکایات مختلف منجر شود ، باید این حرفه مورد توجه و تصمیم گیری قرار گیرد.

رئیس جامعه پزشکی داخلی ایران ادامه داد: وقتی گروهی علیه گروه دیگر شعار می دهند ، اعتبار جامعه پزشکی به خطر می افتد. همه گروه ها حق خدمت و تمرین دارند و باید با در نظر گرفتن دانش تخصصی و زندگی معیشتی و معیشتی داشته باشند برنامه تحصیلی آموزش این حق باید استفاده شود. در منطقه داخلی 9 گروه فوق تخصص وجود دارد که شاخه های آنها در نظر گرفته شده و بسیار به تخصص محلی نزدیک هستند. در مناطق مربوط به زیبایی ، از جمله جراحی پلاستیک ، پوست ، گوش ، بینی و گلو از نظر اقدامات زیبایی و … همچنین متخصصان زنان با رادیولوژی برای حق انجام سونوگرافی و … ، خجالت آنها کارهایی برای انجام دادن دارند و گاهی اوقات موارد تداخل را در موارد تخصصی مشاهده می کنیم.

وی تأکید کرد: قوانینی وجود دارد اما متأسفانه آنها اعمال نمی شوند. چرا نگویید که یک پزشک عمومی پس از فارغ التحصیلی باید چه کاری انجام دهد تا هم شغل و هم زندگی و معیشت خود را داشته باشد. پزشک عمومی همچنین حق زندگی دارد. در این قانون آمده است که تعرفه های پزشکی باید براساس تورم تنظیم و اعمال شود. هزینه های زندگی و حتی مسائل مربوط به تمدید پروانه دفتر ، عضویت یا گذراندن دوره های آموزشی و شرکت در کنگره های علمی و … چند برابر شده است. ؟

بیشتر بخوانید  افغانستان سفیر پاکستان را فرا می خواند

کرواسی وی افزود: بیمارستان ویژه ای برای آموزش دستیاران داخلی نداریم و انگیزه ای برای تحصیل در رشته های داخلی وجود ندارد. بنابراین ، پزشک باید برای دوره های اضافی و فوق تخصصی به خارج از کشور برود. ما در تهران و شهرستانها با کمبود متخصص داخلی روبرو هستیم. اکنون تعداد این افراد اندک است ، زیرا آنها اغلب تمایل به ادامه تحصیل در یک فوق تخصص یا مناطق غیر مرتبط دارند.

دیدگاهتان را بنویسید