وزیر کشور دولت سیزدهم باید سخنان و اعتراضات مردم را بشنود



یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور باید سخنان و اعتراضات مردم را بشنود ، اظهار داشت: وزیر کشور که توانایی لازم در حل مشکلات کشور را دارد باید برای دولت سیزدهم انتخاب شود.

محمدجواد آریانمانس در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه در شرایط بسیار حساسی قرار داریم ، اظهار داشت: متأسفانه کشور به دلیل تحریم ها و ضعف حاکمیت با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار حاد و جدی مانند تورم. افسار گسیخته ، فقر و فساد و تبعیض ، بی عدالتی و بحران هایی از جمله کمبود آب ، بنابراین لازم است که دولت سیزدهم از نیروهای موثر و مناسب در مناطق مختلف استفاده کند.

وی افزود: وظیفه وزارت کشور برقراری نظم و امنیت در کشور ، کاهش آسیب های اجتماعی ، محافظت از آزادی های اجتماعی و سیاسی در قانون اساسی و حمایت و رهبری احزاب است. بنابراین ، یک وزیر کارآمد باید انتخاب شود که توانایی مدیریت حوادث غیرمترقبه را داشته باشد و بتواند برای برقراری نظم با پلیس تعامل داشته باشد و همچنین در حوزه های سیاسی و اجتماعی دارای مناصب رهبری باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به اعتراضات اخیر در مناطق مختلف کشور گفت: باید وزیری برای وزارت کشور انتخاب شود که ظرفیت لازم برای رسیدگی به این مسائل را داشته باشد. توجه به درد و اعتراض مردم ضروری است. این وظیفه وزیر کشور است که به سخنان مردم گوش فرا دهد و فرمانداران ، فرمانداران و ولسوالی هایی را که به دنبال شناسایی مشکلات مردم و حل آنها هستند انتخاب کند. وزیر کشور نیز باید از طریق دولت مطالبات مردم را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید  فال شمع شنبه 8 مهر 1402 | فال شمع روزانه برای متولدین هر ماه | پیشگویی سریع بخت و سرنوشت

در پایان ، آرین منش گفت: “برخی از مشکلات امروز از قبل قابل پیش بینی و پیشگیری بودند.” اگر پیش از این استانداران این مشکلات را پیش بینی می کردند و راه حل هایی را پیشنهاد می کردند ، می شد جلوی مشکلات را گرفت اما اکنون با اعتراضاتی روبرو هستیم که برای نظم و امنیت کشور نیز خطرناک است. عدم برنامه ریزی و عدم توجه به مدیریت زمین اکنون یک مشکل برای کشور است و وزارت کشور دولت سیزدهم باید این نقاط ضعف را برطرف کرده و از تکرار آن جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید