وزیر میراث فرهنگی: بخش فرهنگ و هنر در بخشهای کشور ضعیف است – کردستان نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سننداییعلی عسگر مونسان امشب در مراسم افتتاح موزه کاخ خروس آباد در سنندج با بیان اینکه مردم کردستان ریشه در تاریخ دارند و همیشه حافظ ایران بوده اند گفت: “ما 7000 سال تاریخ تمدن داریم که نشانگر قدمت ایران “

وی گفت: صیانت و حمایت از هویت ملی کشور از افتخارات و مسئولیت های وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی است.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: متأسفانه از آنجا که به سایر بخشهای کشور توجه می شود ، کمتر به بخش فرهنگ و هنر توجه می شود و کمترین بودجه در بین وزارتخانه ها موید این موضوع است.

وی با بیان اینکه مشارکت افراد با برنامه های وزارتخانه در تبدیل فضاها به فضاهای گردشگری بسیار مهم است ، گفت: می توانیم بوم گردی را از خانه های محلی و فضاهای موجود به منظور ارتقا. گردشگری بسازیم.

مونسان با اشاره به اینکه گردشگری طبیعت یکی از مهمترین بخشهایی است که با حضور و مشارکت مردم آغاز به کار کرده است ، خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم 29 هزار میلیارد تن طرح گردشگری راه اندازی شد.

وی افزود: 461 هتل در دولت دوازدهم به بهره برداری رسیده و 2200 تخت به تعداد تخت های گردشگری اضافه شده است.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه با اجرای یک طرح تجاری سازی بیش از 90 کاردستی احیا کرده ایم ، گفت: ما مصمم هستیم 60 درصد منابع مورد نیاز اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی را تأمین کنیم. “”

بیشتر بخوانید  فال روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403

وی اعلام کرد: ما طرح های تشویقی را برای گردشگرانی در نظر خواهیم گرفت که به منظور ارتقا. گردشگری برای مشاغل پایدار کار خواهند کرد.

گفتنی است در این مراسم شهر آرمارد به عنوان شهر ملی بافندگی ، دیوزناو به عنوان دهکده ملی بنفش بافی و کاکو سفلی به عنوان دهکده ملی قالی بافی به عنوان شهرهای ملی و روستاهای صنایع دستی ثبت شدند.

انتهای پیام / 487 / ح

دیدگاهتان را بنویسید