وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: کاهش 65 درصدی مبلمان در پایتخت



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین“محمد اسلامی” در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد رعایت مصوبه سقف اجاره افزود: آمارهای رسمی نشان می دهد که اجرای سقف اجاره در سال 1399 بیش از 65 درصد مسکن اجاره ای و بدون مبلمان را کنترل کرده است. در سایر شهرها و کلانشهرها کاهش 85 درصدی مبلمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی گزارش ها حاکی از برآورده نشدن سقف اجاره است اظهار داشت: بسیاری از مالکان بودند که به دلیل شرایط کرونر اجاره خود را افزایش ندادند. البته کسانی هم بودند که این افزایش را قبول نکردند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ضمانت اجرایی این تصمیم شوراهای حل اختلاف است و طبق گزارش این شورا حدود 1100 شکایت از آنها تشکیل شده است که از این تعداد فقط حدود 230 حکم تخلیه صادر شده است.

یکی از اعضای کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه این آمار موفقیت این قطعنامه را نشان می دهد ، گفت: امیدواریم با لغو تحریم ها و لغو تاج ، بسیاری از مشکلات حل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان وام های سپرده ای برای مالکان را افزایش داده ایم ، توضیح داد: سال گذشته 225 هزار خانوار این وام را دریافت کردند که در مجموع 5 هزار میلیارد تن است و امسال 250 هزار خانوار برای دریافت این ثبت نام کرده اند وام و ما حدود 10 هزار میلیارد تن منابع برای آن پیش بینی کردیم.

وی در مورد جزئیات برنامه های فردا گفت: فردا (پنجشنبه) یک پروژه 29 هزار میلیارد تومانی با حضور رئیس جمهور در سراسر کشور افتتاح می شود که شامل 321 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه ، 16 پروژه بندری و تعدادی از پروژه ها برای بهبود جاده ها و بازسازی سیل در سال 1998. “

بیشتر بخوانید  سروری: شهردار تهران سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده معرفی می شود

اسلامی گفت: در بحث توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور ، در دوره خدمات رسانی دولت یازدهم و دوازدهم موفق شدیم حدود 11000 کیلومتر راه اصلی ، بزرگراه و بزرگراه در کشور ایجاد کنیم و تعداد زیادی از آنها افتتاح شد پروژه ها. “

وی ادامه داد: طی چند روز آینده تعدادی از پروژه ها افتتاح می شود و برخی از آنها به دلایل مختلف در دو یا سه ماه آینده به اتمام می رسد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ، ظرفیت بزرگراه های کشور حدود 50 درصد ، طول بزرگراه های کشور حدود 60 درصد و طول راه آهن نیز 40 درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 5 استان کشور به شبکه ریلی متصل شدند و 3 استان باقیمانده نیز به زودی تکمیل می شوند.

223223

دیدگاهتان را بنویسید