وزیر راه: ایستگاه راه آهن هاوران در راه آهن تبریز – در اواسط عید غدیر افتتاح می شود



محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از ایستگاه هواران به ایرنا گفت: با تلاش همه دست اندرکاران و آزار و اذیت مسئولان استانی از جمله استاندار و مسئولان استانی ، کل پروژه طبق برنامه پیش می رود.
وی ادامه داد: البته مشکلات اخیر بوجود آمده در کارخانه های بزرگ سیمان و فولاد ، اجرای پروژه را به تأخیر انداخت که این امر اجتناب ناپذیر بود.
وی گفت: کارهایی که امروز در خط آهن بستان آباد- تبریز انجام می شود از نظر حجم عملیاتی راکد است.
اسلامی گفت: راه آهن تبریز-میانه یکی از وعده های رئیس جمهور مردم آذربایجان بود و امیدواریم تحقق این وعده گام بزرگ دیگری برای رفاه حال مردم این منطقه باشد. “
وی افزود: با استفاده از ظرفیت جدید ایجاد شده ، فاصله تبریز تا تهران پنج ساعت و نیم کاهش می یابد.
وی افزود: خط ترانزیتی ایران به اروپا و بحث حمل و نقل باری در این مسیر مزایای جدیدی را برای کشور ایجاد می کند و تکمیل و ادامه این پروژه نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: با توجه به اینکه تبریز مرکز لجستیک و صنعتی کشور است ، بنابراین زیرساخت های ریلی این شهر گسترش می یابد.

به گزارش ایرنا ، عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن هاوران به عنوان پیوند راه آهن میانه و تبریز از ژانویه 1998 با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز 203 کیلومتر طول دارد و از ایستگاه میانه موجود شروع می شود و از یک مسیر نسبتاً کوهستانی از شهرهای ترکمنستان ، بستان آباد و باسمنج عبور می کند و به ایستگاه خاوران می رسد و در نهایت به ایستگاه راه آهن تبریز متصل می شود.

بیشتر بخوانید  بحران برق در ایران | گرمای بی‌سابقه و مصرف بی‌رویه

میانبر ایجاد شده توسط پروژه راه آهن تبریز – میانه حدود 130 کیلومتر فاصله از مسیر تبریز – تهران را کاهش می دهد و مدت زمان سفر از تبریز به تهران را حدود 4 تا 5 ساعت کاهش می دهد.

با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز ، ترانزیت ریلی ایران برای اولین بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به نخجوان ، ایروان ، تفلیس از طریق جلفا و سایر مرزهای آبی و خاکی موجب افزایش تجارت و صادرات بین المللی می شود. جمهوری های آذربایجان ، ارمنستان و ترکیه.

تاکنون 1500 میلیارد تن برای این پروژه هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید