وزیر خارجه آذربایجان به شدت از ارمنستان انتقاد کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش ترند ، سیهون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به شدت از آخرین رویکردها و مواضع همسایه ارمنستان انتقاد کرده است.

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بایراموف ، وزیر امور خارجه صربستان ، ارمنستان گفت که ارمنستان در مورد صلح پایدار در منطقه موضعی غیر سازنده اتخاذ می کند.

به گفته دیپلمات ارشد جمهوری آذربایجان ، باکو اقدامات لازم را برای اطمینان از صلح پایدار در منطقه انجام می دهد و همه اقدامات را برای پیمان صلح انجام داده است. متأسفانه ، ارمنستان موضع سازنده ای در این مورد نشان نمی دهد. ارمنستان به نیت خیر باکو واکنشی نشان نمی دهد. چنین نگرشی ضربه ای به صلح و پیشرفت در منطقه است. استفاده مناسب از شرایط موجود و رعایت قوانین بین المللی می تواند صلح پایدار در منطقه برقرار کند.

روز گذشته ، لیلا عبدالله یووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، به شدت از ارمنستان انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان با اشاره به بیانیه اخیر ارمنستان گفت: خوب است که وزارت امور خارجه ارمنستان مصاحبه ها و سخنرانی های رئیس جمهوری آذربایجان را از نزدیک دنبال می کند و داشتن درک و نتیجه گیری مناسب مهم است. این مقام وزارت خارجه آذربایجان همچنین ارمنستان را به عدم رعایت قوانین بین المللی برای دهه ها متهم کرد.

در حالی که منطقه قفقاز حداقل طی سه ماه گذشته نسبتاً آرام بوده است ، اخیراً تنش ها در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  فیلم / سیل در فرودگاه چین

دیدگاهتان را بنویسید