مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی: در حال حاضر تصمیم دو دولت غیرممکن است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل فارس ، یایر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل روز دوشنبه گفت راه حل دو کشور در حال حاضر غیرممکن است.

لاپید این سخنان را در جریان جلسه شورای امور خارجه بیان کرد اتحادیه اروپا وی در حضور 26 وزیر خارجه اتحادیه گفت: “اگرچه من از تصمیم دو كشور درمورد درگیری اسرائیل و فلسطین حمایت می كنم ، اما در حال حاضر این امر غیرممكن است.”

در همین حال ، جوزف بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که روابط بروکسل و تل آویو پس از دیدار دوجانبه با نخست وزیر اسرائیل و وزیر امور خارجه یایر لاپید تقویت شود.

جوزف بورل به خبرنگاران در بروکسل گفت: “مهم است که دولت جدید اسرائیل به بروکسل بیاید ، این فرصتی برای آغاز جدید است.” به نظر من ، این فرصت حالت خوبه “بازسازی روابطی که در گذشته از بین رفته بود به ما بستگی دارد.”

وزیر امور خارجه اسرائیل یائیر لاپید در سفر امروز خود به بروکسل ، مقر ناتو و اتحادیه اروپا ، به همراه وزیر امور خارجه هایکو ماس آلمان وی همچنین یک نشست دوجانبه ترتیب داد.

هایکو ماس با ابراز خرسندی از سفر عضو دوم رژیم صهیونیستی به بروکسل ، آن را “نشانه خوبی” خواند و اعلام کرد که اتحادیه اروپا تقریباً یک دهه پیش در تلاش است تا جلسات و جلسات شورای اتحادیه اروپا و اسرائیل را احیا کند. برای تقویت روابط بین دو کشور ایجاد شده است.

جائر لاپید ، رئیس ستاد جدید رژیم صهیونیستی ، در نخست وزیر نفتالی بنت در پیام توئیتری درباره دیدار دوجانبه خود با همتای آلمانی خود توضیح داد.

بیشتر بخوانید  فروش کمتر از۳۰میلیارد از ارائه دفاترمالی معاف شد

وی در توییتر خود نوشت: “در جلسه ای با هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان ، در مورد اهمیت روابط دو کشور و همچنین روابط (تل آویو) با اتحادیه اروپا صحبت کردیم.” “من از وزیر خارجه آلمان برای حمایت قاطع و دوستی شجاعانه بین اسرائیل و آلمان تشکر می کنم.”

وزیر امور خارجه و نخست وزیر رژیم همچنین در اولین سفر رسمی خود به بروکسل روز دوشنبه با دبیرکل ناتو دیدار کرد.

لاپید در پیامی توئیتری با انتشار عکسی از نشست دو جانبه نوشت: “من امروز صبح با دبیرکل ناتو نادیده گرفتم در مقر ناتو در بروکسل.” “اسرائیل و اتحاد ناتو ارزش های مشترکی دارند و چالش ها و تهدیدهای موجود در این منطقه (غرب آسیا) را درک می کنند.”

عضو دوم کابینه رژیم صهیونیستی همچنین به نخست وزیر نفتالی بنت تأکید کرد که تل آویو می خواهد همکاری خود را با ناتو افزایش دهد.

به گفته لاپید ، رژیم صهیونیستی آماده همکاری با این ائتلاف نظامی غربی برای کمک به رفع چالش های مختلف در زمینه های مختلف اطلاعاتی ، فضای مجازی ، تغییر اقلیم ، امنیت دریایی و دفاع موشکی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، از آنجا که روابط بین بروکسل و تل آویو در زمان نخست وزیری بنیامین نتانیاهو تیره شده بود ، اتحادیه اروپا به دنبال همکاری بیشتر با کابینه جدید اسرائیل است.

طبق این رسانه اروپایی ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی سعی کرده است نقش اتحادیه اروپا را به عنوان بازیگر در حوادث منطقه غرب آسیا به حاشیه براند.

آژانس خبری فرانسه وی در گزارش خود هشدار داد که موضع اتحادیه اروپا در مورد لزوم راه حل دو کشور برای درگیری صهیونیستی-فلسطینی و تلاش های اتحادیه اروپا برای میانجیگری احیای برجام و بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای ایران همچنان یک مسئله مورد اختلاف بین بروکسل و تل آویو است.

بیشتر بخوانید  شاخص بورس سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت

انتهای پیام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *