وزیر اجرایی: 2000 باشگاه کتابخوانی در استان سمنان – اخبار سمنان – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سمنان، سید عباس صالحی ، در حاشیه بازدید از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در سمنان ، گفت: “با توجه به تلاش ها و اقدامات ابتکاری و ایده های خوب و گسترده ای که در بخش کتاب و کتابخوانی در استان سمنان. “

وی افزود: پیش از این فقط 50 باشگاه کتابخوانی در استان سمنان وجود داشت. اما با یک ضرب ، تعداد کانون های مطالعه فعال در استان با عضویت 25000 دانش آموز در حال حاضر به 2،000 باشگاه رسیده است که بسیار قابل توجه است و جای تلاش دارد.

وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان سمنان گفت: سرانه مطالعه در استان سمنان نیز در مقایسه با میانگین کشوری بسیار قابل توجه است و براساس مشاهدات سرانه مطالعه در استان سمنان 1.8 ساعت در هفته و در کشور است 1.5 ساعت در هفته ، که فاصله قابل توجهی است.

صالحی با تأکید بر استفاده از همه توانایی ها و امکانات برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور ، گفت: از نظر سرانه مطالعه وضعیت فعلی کشور ضعیف است و برای بهبود این امر باید اقدامات و فعالیت های بیشتری انجام شود وضعیت “

وی استفاده از فضای مجازی را به یک شمشیر دو لبه تشبیه کرد و گفت: می توان از این فرصت برای افزایش فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین نوجوانان و دانش آموزان کشور استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و دستورالعمل های اسلامی اظهار داشت: برای بهبود سرانه مطالعه در کشور باید برنامه ریزی ویژه و مناسبی برای استفاده از فضای مجازی صورت گیرد. در حالی که درست است که فضای مجازی می تواند به توسعه مطالعه کتاب کمک کند. اما از طرف دیگر ، می تواند منجر به مرگ کتاب شود و تمایل مردم به مطالعه کتاب های چاپی را کاهش دهد ، که در جای خود نیز مضر است.

بیشتر بخوانید  ترفندی ساده و موثر برای افزایش سرعت تلفن همراه

به گزارش تسنیم ، نمایشگاه سفال و سرامیک هنرمندان شهر سمنان و نمایشگاه 30 تابلوی نقاشی هنرمندان استان با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در مجتمع کومس افتتاح شد.

وزیر فرهنگ و رهبران اسلامی امروز در سفر به سمنان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و با آیت الله سید محمد شاهچراگی نماینده ، ولی فقیه در استان و امام جمعه نماز سمنان دیدار کرد.

افتتاح یک کتابخانه در مهدیشار ، افتتاح و بازدید از نمایشگاه نقاشی های مربوط به زندگی مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی در گالری ضراب شاهرود و حضور در پیش کنگره کنفرانس ملی آیت الله حسینی شاهرودی در شاهرود برنامه های یک روزه دیگری هستند. استان سمنان.

انتهای پیام / 363 / ع

دیدگاهتان را بنویسید