مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزن مش (شبکه های میلگردی 6 و 8 با چشمه 10، 15 و 20)

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:


یکی از مهمترین مواردی که در خرید توری باید در نظر گرفت وزن توری (وزن خالص آرماتور) بر حسب کیلوگرم است. هنگام محاسبه وزن مش، مواردی مانند اندازه یا درجه آرماتور (بین 6 میلی متر تا 50 میلی متر)، اندازه فنرها بین 10 میلی متر تا 20 میلی متر، نوع آرماتور یا سیم (آجر سنگین تر و ساده تر است) در هر کدام را در نظر بگیرید. لیست یا فهرست توجه کنید.

نحوه محاسبه وزن مش (شبکه میلگرد)

دانستن و محاسبه وزن مش از این جهت حائز اهمیت است که تاثیر مستقیمی بر قیمت دارد، بنابراین هر چه وزن توری سنگین تر باشد، نشان دهنده آن است که میزان آرماتور استفاده شده در آن بیشتر است و در نتیجه قیمت آن کاهش می یابد. بالاتر حلق آویز کردن

قیمت هر متر توری فلزی که به صورت رول یا ورق تحویل می شود با توجه به قیمت روز آرماتور محاسبه می شود. همچنین قیمت توری فلزی جوش داده شده تحت تاثیر گالوانیزه یا معمولی بودن آرماتور است.

همانطور که می دانید توری تقویت کننده یا مش مشبک در واقع شبکه ای است متشکل از میلگردهای تقویت کننده در هم تنیده که به صورت طولی و عرضی روی هم قرار گرفته و نقطه اتصال آنها جوش خواهد شد. مش جوش داده شده یا مش از پیش جوش داده شده نامیده می شود. اکنون می توانید از فرمول زیر برای محاسبه وزن مش تقویت کننده به کیلوگرم استفاده کنید.

D²/Mk1.234

توضیحات: M اندازه فنر مش تقویت کننده بر حسب سانتی متر است و D در واقع قطر آرماتور یا سیم بر حسب میلی متر است.

فرمول دیگری برای محاسبه وزن یک متر مربع توری به کیلوگرم:

وزن خالص (1)

توضیحات: D در واقع قطر آرمیچر یا سیم بر اساس میلی متر و S در واقع اندازه فنر بر حسب سانتی متر است.

حاصل این فرمول ها وزن توری بر اساس هر متر مربع است و شما باید این عدد را با اندازه توری که خریداری کرده اید محاسبه کنید تا وزن کل را بدست آورید. از آنجایی که در ساخت مش از آرماتور استفاده می شود و درصد کمی جوشکاری می شود، قیمت آن بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  ارز‌های مسافرتی و نیمایی مشمول مالیات نمی‌شوند

همچنین قیمت آرماتور آجدار و ساده قابل توجه است، زیرا قسمت عمده هزینه های ساختمان، قیمت خرید آرماتور آجدار و منشعب ساده است که برای تقویت فونداسیون، دال بتنی، دیوار، تیر و ستون بتنی استفاده می شود.

وزن مش تقویت شده تمام شده (جوش داده شده و پیش جوش) در جدول

در زیر جدولی آماده کرده ایم که وزن توری مشبک برای تعدادی از محصولات پرکاربرد آماده است.

















قطر سیم یا آرماتور (میلی متر)

اندازه آبنما (سانتی متر)

وزن خالص خالص (کیلوگرم)

6

10*10

4.44

6

15*15

2.96

6

20*20

2.22

8

10*10

7.89

8

15*15

5.26

8

20*20

3.94

10

10*10

12.33

10

15*15

8.22

10

20*20

6.16

12

10*10

17.78

12

15*15

11.86

12

20*20

8.89

12

25 * 25

ساعت 8.00

اگر متوجه شدید که تعداد اندازه های فنر مشبک در خود ضرب می شود، هدف این مقاله این است که اندازه فنر را به توان 2 برسانیم تا بتوان آن را بر اساس میلی متر با فرمول محاسبه کرد.

مشخصات و وزن مخصوص انواع توری تمام شده

در زیر به مشخصات و وزن پرکاربردترین انواع مش خواهیم پرداخت:

وزن خالص (2)

وزن وب 6 فنر 10

در واقع این نوع توری دارای میلگرد تقویت کننده به قطر 6 و سایز 10 می باشد و در نهایت وزن هر متر مربع برابر با 4680 و وزن ورق یا ورق برابر با 61800 خواهد بود. .

وزن وب 6 فنر 15

این محصول دارای آرماتور ساده با درجه یا قطر 6 و سایز فنر 15 می باشد که اکنون وزن این نوع مش تقویتی در نهایت برابر با 3120 گرم می باشد. از آنجایی که نوع آرماتور آن ساده است، وزن آن کمتر از آجدار است.

وزن وب 8 فنر 10

اگر توری با مشخصات قطر میلگرد 8 میلی متر و اندازه فنر 10 سانتی متر به ما بدهند، محاسبه وزن آن در هر متر مربع 8320 گرم می شود.

وزن وب 8 فنر 15

حال اگر محصولی با قطر میلگرد 8 میلی متر و فنر 15 سانتی متر به ما بدهید برای تهیه آن از همان فرمول گفته شده استفاده می کنیم و تعیین نهایی حدود 5550 گرم می شود.

وزن خالص 8 فنر 25

از همین فرمول بالا برای محاسبه مش با آرماتور 8 دنده و فنر 25 سانتی متری استفاده می کنیم که حدود 3330 گرم بر متر مربع است. حال اگر وزن ورق کامل 12 متر مربع باشد وزن کل آن حدود 40 کیلوگرم است.

وزن خالص 10 فنر 20

نوع آرماتور این محصول را آجدار فرض می کنیم اما با توجه به سایز آرماتور و فنر وزن نهایی آن 6500 گرم است.

وزن وب 8 فنر 20

وزن یک متر مربع از این توری با فرض آجدار بودن نوع آرماتور برابر با 4160 گرم خواهد بود. بنابراین وزن هر ورق که 12 متر مربع است حدود 50 کیلوگرم خواهد بود.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در محاسبه وزن توری، وزن نوع میلگرد یا آرماتور ساده متفاوت است. اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید، عبارت «محاسبه وزن توری فولادی توفیک» را در اینترنت جستجو کنید.

عوامل موثر بر وزن مش تقویت کننده (مش)

چندین چیز وجود دارد که مستقیماً بر وزن توری مشبک تأثیر می گذارد که در زیر به توضیح کامل هر کدام می پردازیم:

  1. اندازه یا قطر میلگرد یا سیم
  2. اندازه یا اندازه فنر
  3. تراکم مش تقویتی

وزن خالص (1)

در زیر موارد فوق را شرح خواهیم داد:

اندازه یا قطر میلگرد یا سیم

کاملاً بدیهی است که اولین و مهمترین چیزی که در بررسی وزن توری یا محاسبه آن باید در نظر گرفت قطر میلگرد یا مفتول است زیرا سازه اصلی 99 درصد از میلگرد تشکیل شده است. بنابراین قطر آرماتور، نوع آن (آجری، معمولی) و … بسیار مهم است.

اندازه یا اندازه فنر

همانطور که گفته شد شبکه ها با آرایش عمودی آرماتورها و جوش نقاط اتصال آنها ایجاد می شود، اکنون فضای ایجاد شده بین آرماتورها (سوراخ یا خانه های مربعی) فنر نامیده می شود.فنرها در ابعاد مختلف از 10 تا 20 میلی متر تولید می شوند.

تراکم مش تقویتی

این مورد در هنگام تولید آرماتور و با توجه به نوع فولاد مشخص می شود.

دانستن وزن توری هنگام خرید

از آنجایی که وزن توری هنگام خرید در لیست کالا یا جدول درج نمی شود، در این مورد نمی توان از نوع یا اندازه آرماتور یا سیم، نوع آن (به معنی آجدار یا ساده) و اندازه فنر آن را شناخت. شما سفارش دادید، می توانید وزن مش تقویتی را با استفاده از فرمول بالا محاسبه کنید.

همچنین اگر در مورد وزن توری، توری میلگرد، اندازه فنر، نحوه تشخیص میلگرد و … سوالی دارید، فولاد توفیقی https://fouladtofighi.com/ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور که برای مشاوره بسیار مناسب است، در این مورد می توانید به وب سایت فولاد توفیقی مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید  ایسنا - مسابقات بوکس نهالان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *