وزرای دفاع آمریكا و فرانسه ملاقات كرده و متعهد می شوند كه همکاری برای عملیات ویژه را گسترش دهند



وزرای دفاع ایالات متحده و فرانسه همچنین در تلاش برای ایجاد تلاش های بین المللی برای مقابله با تهدیدات غیر دولتی مانند القاعده و گروه تروریستی داعش ، نقشه راهی جدید برای همکاری بین نیروهای عملیات ویژه کشورهای خود را امضا کرده اند.

“فلورانس پارلی ، وزیر دفاع فرانسه پس از بازدید از ایالات متحده برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و کاهش عملیات ضدتروریسم فرانسه در منطقه ، با همتای آمریکایی خود ، لوید آستین ، پنتاگون را پیمان امضا کرد.” سواحل آفریقا آماده و امضا شده بود.

توییتر پس از این دیدار در توییتر نوشت: “در برابر تروریسم ، نیروهای ویژه ما اتحاد واقعی ایجاد کرده اند.” این قرارداد روابط انحصاری که آنها برقرار کرده اند را عمیق تر خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون ، سرهنگ دوم آنتون سملروت ، نقشه راه را “بیان انگیزه ای برای تعمیق همکاری در همه زمینه های عملیات ویژه” خواند.

وی گفت که این بیانیه تمرکز منطقه ای خاصی ندارد ، اما گفت که هر دو طرف به دنبال راه هایی برای همکاری متحدان برای مبارزه با گروه های افراطی هستند ، با وجود کاهش حضور نیروهای خود در آفریقا ، عراق و افغانستان. کم کنید ، ادامه دهید.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفت که با آغاز تهدیدهای افراط گرایان در منطقه ساحلی به سمت جنوب ، کشورهای دیگر را در معرض حملات افراط گرایان در منطقه قرار می دهد تا پایان سال جاری بسته شدن پایگاه های نظامی در شمال مالی را آغاز خواهد کرد.

هر دو طرف به شدت نگران شبه نظامیان افراطی غیردولتی در آفریقا هستند و بایدن گفت كه اقدامات ضد تروریستی آمریكا باید از افغانستان به قاره و فراتر از آن منتقل شود.

بیشتر بخوانید  واکنش سارا و نیکا به خبر حذف شدنشان از پایتخت در فضای مجازی چه بود؟ | در استوری اینستاگرام!

پارلی پس از سفر به پنتاگون در جلسه شورای آتلانتیك گفت: “گروه ویژه تاكوبا ، كه شامل نیروهای ویژه 9 كشور اروپایی و آفریقایی است كه در منطقه ساحلی آفریقا با هم كار می كنند ، الگویی برای همکاری در آینده است.”

وی گفت: “تاكوبا نمونه بارز و ملموسی از پذیرفتن مسئولیتهای اروپاییان با همراهی نیروهای مسلح مالی در جنگ است.”

وی گفت: “این گروه ویژه تاکنون در برابر تروریسم بسیار موفق بوده است.” حمایت ایالات متحده از عملیات ما در منطقه ساحلی ضروری است.

وی با اشاره به سایر مأموریت های مشترک در سال های اخیر اظهار داشت: همکاری عملیاتی ما نتایج ملموسی را به همراه خواهد داشت و همچنان به نتیجه می رسد.

پیش از مذاکرات ، لوید آستین فرانسه را “شریک ایده آل” در منطقه هندو-اقیانوس آرام ، جایی که واشنگتن به دنبال ایجاد مشارکت قوی تر با چین است ، خواند. در واشنگتن ، پارلی همچنین از مقر فرماندهی سایبری ایالات متحده ، آژانس جنگ سایبری پنتاگون بازدید کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید