مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزرای خارجه عربستان و ترکیه با یکدیگر دیدار کردند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش خبرگزاری فارس ، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه عربستان امروز (جمعه) در حاشیه کنفرانس بین المللی آسیای میانه و جنوب آسیا در تاشکند با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود دیدار کرد. پایتخت ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته روزنامه سعودی “عکاظدر این دیدار ، دو طرف در مورد روابط دو جانبه و راه های توسعه آنها به نفع مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

از طرف دیگر ، اوكاز گفت كه بن فرحان و چاووش اوغلو همچنین درباره مهمترین وقایع در منطقه و جهان گفتگو كردند.

همزمان با این گزارش ، وزیر امور خارجه ترکیه این نشست را در حساب توئیتر خود اعلام کرد که مفید و مثمر ثمر دانست.

روابط ترکیه و عربستان سعودی از سال 2018 به دنبال ترور جمال هاشگچی ، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ، تاریک شده است.

با این حال ، اخیراً جلسات و مکالمات تلفنی بین مقامات دو کشور صورت گرفته است که برای اولین بار پس از ترور چاوش اوغلو ، در ماه مه گذشته با همتای سعودی خود در ریاض دیدار کردند.

ابراهیم کالین ، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در تاریخ 26 آوریل اعلام کرد که آنکارا در حال بررسی بهبود روابط با عربستان و مصر است و ترکیه به حکم دادگاه سعودی در مورد ترور هاشگچی احترام می گذارد.

هاشچی ، روزنامه نگار منتقد سعودی ، آخرین بار در تاریخ 2 اکتبر 2017 وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد و پس از آن رسانه ها از ناپدید شدن وی خبر دادند. چند روز بعد ، مقامات ترکیه اعلام کردند که وی در ساختمان کشته شده و بدن او قطعه قطعه شده است.

بیشتر بخوانید  برایتون برای جهانبخش آرزوی موفقیت کرد + عکس

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *