مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزرای خارجه روسیه و چین در مورد شورای امنیت سازمان ملل و افغانستان گفتگو کردند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گفته وزارت امور خارجه روسیه ، لاوروف و وانگ یی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس “آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای ، چالش ها و امکانات” در تاشکند پایتخت ازبکستان دیدار کردند.

دو کشور از سرعت توسعه روابط روسیه و چین استقبال کردند و خاطرنشان کردند که روابط دوجانبه فراتر از همکاری بین دولتی در حوزه های نظامی و سیاسی جنگ سرد است.

وزرای خارجه روسیه و چین نتایج نشست اخیر وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان را طی دو روز گذشته ستودند.

لاوروف و وانگ یی بر نقش اصلی سازمان همکاری شانگهای در تقویت امنیت و توسعه اقتصادی در منطقه اوراسیا تأکید کردند و اعتبار بین المللی رو به رشد این سازمان را متذکر شدند.

هر دو طرف عزم خود را برای کمک به توسعه SCO تأیید کردند.

وزیران خارجه روسیه و چین در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله امنیت اطلاعات بین المللی و اوضاع منطقه ای در آسیای میانه و شرق دور و اقیانوس آرام گفتگو کردند.

اوضاع پیرامون برجام و همکاری دو کشور در این زمینه از دیگر مباحث مورد بحث بین لاوروف و وانگ یی بود.

دو طرف به طور مفصل در مورد اوضاع افغانستان گفتگو و بر عزم متقابل خود برای کمک به حل اوضاع کشور از طریق سازمان همکاری شانگهای – گروه تماس با افغانستان تأکید کردند.

در هفته های اخیر ، با تشدید حملات طالبان در مناطق تحت کنترل دولت ، جنگ داخلی در افغانستان شدت گرفته و اوضاع افغانستان را بیش از پیش وخیم تر کرده است.

بیشتر بخوانید  شرط عجیب برای پرداخت وام فرزندآوری

بر اساس گزارش رسانه های روسی ، ایالات متحده تاکنون 95 درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است و این باعث فعال شدن طالبان و اشغال مناطق جدید در این کشور شده است.

روسیه و چین در سازمان های بین المللی و منطقه ای مانند سازمان همکاری شانگهای و گروه BRICS همکاری می کنند و در برجام نیز مواضع مشترکی در مورد حل و فصل اوضاع برنامه هسته ای ایران دارند. آمریکا در تلاش است آن را پس بگیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *