وزرای امور خارجه، میراث فرهنگی و بهداشت گردهم آمدند –



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نشست مشترک وزرای امور خارجه، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد.

۷۵ درصد از جامعه دوز اول واکسن را تزریق کردند

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این نشست مشترک، گفت: همانطور که همه می‌دانیم پزشکی در ایران یک سابقه عظیمی دارد و اگر به تاریخ پزشکی نگاه کنیم پزشکان حاذقی در تاریخ داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی، پزشکی در کشور ما اوج گرفت و ما امروز در تمامی استان‌ها، دانشگاه‌های تخصصی پزشکی داریم. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: خیلی از کشورهای منطقه با طی یک مسافت کم می‌توانند از خدمات پزشکی ایران استفاده کنند. 

عین‌اللهی اعلام کرد: تا به امروز ۷۲ میلیون دوز واکسن تزریق شده و امروز به ۷۵ درصد از جامعه دوز اول را تزریق کردیم و در یک ماه آینده تا همین حد به دو دوز خواهد رسید. 

گردشگری سلامت راه اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، این زمینه برای ورود میهمانان خارجی ما فراهم شده است، از این رو هر کس که بخواهد وارد کشور شود، حتما باید دو دوز را تزریق کرده باشد،افزود:  بنابراین نگرانی در این زمینه وجود ندارد، فقط لازم است که یک سازماندهی بین وزارت امور خارجه و گردشگری انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بنابراین در این جلسه ما با دوستان در خصوص این ساماندهی بحث و گفتگو می‌کنیم، گفت: ما به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این توصیه را کردیم که گردشگری سلامت را راه بیندازند.

بیشتر بخوانید  تصویری جالب از پزشکیان و عارف، ۲۰ سال پیش+ عکس

تکمیل می شود…

دیدگاهتان را بنویسید