وزارت نیرو مسئولیت مدیریت کلی وضعیت برق در اصفهان را دارد



منصور شیشفروش روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: با توجه به اینکه وزارت نیرو ، توانیر و شرکت اعزامی بارها گفته اند که باید با یک برنامه خاموش شدن اقدام کنند اما نبود برنامه برای قطع فیدرها به یک مشکل تبدیل شد. برای مردم استان اصفهان. “

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: به دلیل قطع برق بدون اطلاع روز گذشته بیش از 250 فقره تصادف آسانسور در استان ثبت شد.

وی توقف چراغ راهنمایی و رانندگی در شهرهای بزرگ استان را موجب ازدحام و ایجاد اختلال در ترافیک عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر در برخی از بخشهای صنعتی و تولیدی به دلیل قطع برق دو تا سه بار در روز ، خسارت ناشی از اعزام ملی است. “است.

این فروشنده شیشه با ذکر این واقعیت که اصفهان سالانه 2000 مگاوات برق کم دارد ، گفت: وزارت نیرو قبل از وقوع این وضعیت گرفتگی از پیش برنامه ریزی شده ، باید برای ساخت نیروگاه های برق در استان اقدام کند.

وی یکی از دلایل قطعی برق را افزایش دما دانست و گفت: در این ماه در اصفهان افزایش دما نسبت به حالت عادی 2 تا 4 درجه وجود دارد که در تابستان 2 درجه بالاتر از حد طبیعی است. بر این اساس دمای هوا در اصفهان از 40 به 42 درجه و در برخی از شهرها به 46 درجه رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه افزایش دما در استان طی 20 سال گذشته بی سابقه است ، افزود: کم بارشی ، افزایش مصرف و کاهش ظرفیت تولید برق باعث کسوف نامشخصی در استان شده است.

بیشتر بخوانید  قیمت بنزین 10 هزار تومان شد

وی یادآور شد: شهرداری ها برای محافظت از چراغ راهنمایی و رانندگی ملزم به نصب سیستم “GPS” در تقاطع ها هستند و شهروندان باید شرایط قطع و وصل برق را که سیستم مربوطه در وزارت نیرو برای جلوگیری از آسیب دیدن است ، داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده دستگاه ها و بیمارستان ها از دیزل ژنراتور و منابع اضطراری برق ، گفت: شرکت های برق کشور باید مشکلات و مسائل را 24 ساعت شبانه روز و منطقه به منطقه کنترل کنند

این فروشنده شیشه تأکید کرد: وزارت نیرو و شرکت توانیر باید سهم خرابی ها را در استان کاهش دهند و اداره برق نیز موظف است برنامه زمان بندی را اعلام کند.

وی افزود: همچنین شرکت برق موظف است الزامات ایمنی اصناف را اعلام کند و اصناف باید برای اجرای طرح های ایمنی برای جلوگیری از حوادث اقدام کنند.

پیش از این مدیر اعزام و اوضاع اضطراری در شبکه برق شرکت توزیع برق اصفهان اعلام کرده بود که قطع و وصل شدن جریان برق به نیاز شبکه بستگی دارد و زمان دقیق پایان آن را نمی توان اعلام کرد.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت ، نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

شهر اصفهان یک میلیون و 172 هزار مشترک برق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید