وزارت امور خارجه ترکیه سفیر یونان را فرا می خواند – اخبار ترکیه و اوراسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گفته آناتولی ، وزارت امور خارجه ترکیه سفیر یونان در آنکارا ، مایکل-کریستوس دیامسیس را احضار کرد و وی را از اعتراض ترکیه به درمان کاروان تیم فوتبال گالاتاسرای در روز دوشنبه در فرودگاه بین المللی آتن مطلع کرد.

در یادداشت اعتراضی وزارت امور خارجه ترکیه به یونان تأکید شده است که وضعیت پیش روی کاروان غیرقانونی ، تبعیض آمیز و به دور از دوستانه است.

همچنین از یونان خواسته شد اقدامات لازم را برای جلوگیری از چنین رفتاری با باشگاه های ورزشی که در آینده به این کشور سفر می کنند ، اتخاذ کند.

به گزارش تسنیم ، مسئولان فرودگاه یونان روز دوشنبه آزمایش و واکسن تزریق شده به ترکیه برای اعضای تیم فوتبال گالاتاسرای را قبول نکردند و از همه اعضای تیم خواستند تاج تاج را انجام دهند ، اما اعضای تیم قبول نکردند و به ترکیه بازگشتند.

فاتح تریم ، مدیر فنی گالاتاسرای ، هنگام بازگشت از یونان به فرودگاه استانبول به خبرنگاران گفت: “ما قوانین بین المللی را به خوبی می دانیم.” 24 ساعت قبل از سفر ، همه ما تست تاج گرفتیم و با برگه های آزمون به یونان رفتیم. از ما خواسته شد که آزمایش فوری دیگری را در فرودگاه انجام دهیم ، اما قبل از آن دو طرف توافق نامه ای را امضا کردند که آزمایش تاج و واکسن تزریقی بین دو طرف معتبر است. وقتی دلیل را جویا شدیم ، آنها پاسخ دادند که آزمایش دو روز پیش در فرودگاه تکرار می شود. اما دیدیم که آنها از دیگران و گردشگران آزمایش نمی گیرند. تصمیم گرفتیم به ترکیه برگردیم. برای بازگشت ، ما خواستار لغو ویزا شدیم ، اما آنها پاسخ درستی به ما ندادند. 4 ساعت در فرودگاه ماندیم.

بیشتر بخوانید  اینترنت ماهواره ای استارلینک از چه زمانی و با چه قیمت در ایران قابل استفاده است؟

به دنبال این حادثه ، مولوت چاووشولو وزیر امور خارجه ترکیه با همتای یونانی خود تماس گرفت و اعتراض كرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای ضمن انتقاد از رفتار مقامات یونانی ، این رفتار را دور از حسن نیت و رفتار خواند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید