وزارت امور خارجه آمریکا به اظهارات عراق درمورد مذاکرات وین پاسخ می دهد – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش رویترز ، وزارت امور خارجه آمریکا به اظهارات عباس آراچی درباره دور هفتم مذاکرات در وین برای احیای برجام واکنش نشان داد.

براساس این گزارش ، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت هدف این اظهارات جلوگیری از سرزنش بن بست فعلی مذاکرات است.

در این بیانیه آمده است كه آمریكا آماده بازگشت به مذاكرات هسته ای وین است.

در این بیانیه افزود: هدف از اظهارات این مقام ایرانی در مورد شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران امیدواری کاذب به خانواده های آنها است و هنوز هیچ توافقی بین طرفین در مورد زندانیان حاصل نشده است.

معاون وزیر امور خارجه نوشت: “ایالات متحده و انگلیس باید این موضوع را درک کنند و از ایجاد ارتباط بین مبادله انسانی که آماده انجام است و شورای امنیت سازمان ملل متوقف شوند.”

طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، سید عباس اراچی ، معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت نمایندگی ایران در مذاکرات برجام ، در توئیتر نوشت: “ما در یک دوره انتقالی هستیم و انتقال قدرت دموکراتیک در تهران در حال انجام است.” روشن است که مذاکرات وین باید منتظر دولت جدیدی در ایران باشد. این لازمه هر دموکراسی است.

وی افزود: ایالات متحده و انگلیس باید این موضوع را درک کنند و ارتباط بین مبادلات انسانی را – که آماده انجام است – با شورای امنیت سازمان ملل متوقف کنند. گروگان گیری برای اهداف سیاسی منجر به از دست دادن تبادل و رضایت می شود.

بیشتر بخوانید  معرفی کویر ناشناخته شوش قوم | کویری ناشناخته در قلب مناطق خوش آب و هوای کوهستانی +تصویر

رئیس هیئت نمایندگی ایران در مذاکرات برجام گفت: در صورت انجام تعهدات خود توسط ایالات متحده و انگلیس ، فردا می تواند ده زندانی از همه کشورها آزاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید