ورود 3 میلیون زائر ایرانی به عراق



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر کشور گفت: تاکنون بیش از 3 میلیون زائر از مرزهای کشور خارج و حدود یک هزار و 450 هزار زائر به کشور بازگشته اند.

احمد وحیدی امروز 22 شهریور در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: هر 6 مرز کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و تردد در آن بسیار روان و راحت است و زائران به راحتی می توانند از مرزها عبور کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون بیش از 3 میلیون زائر از مرزهای کشور خارج شده و حدود یک هزار و 450 هزار زائر به کشور بازگشته اند. در حالی که این ورود و خروج زائران به صورت همزمان انجام می شود، هیچ مشکلی برای تردد مرزی وجود ندارد.

وزیر کشور با اشاره به زیرساخت‌های موجود در مرزهای کشور برای تردد زائران گفت: فقط در خوزستان حدود هزار موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند و فضای معنوی بسیار خوبی در این مکان وجود دارد. مرز ها.

شرایط ترافیکی برای بازدیدکنندگان افغانی که وارد عراق می شوند

وحیدی تصریح کرد: در خصوص ورود زائرین افغانستانی به عراق مشکلی وجود ندارد. همچنین با حل مشکل زائران پاکستانی نیز از مرز عبور می کنند و در صورت تمایل تعداد بیشتری از آنها می توانند از مرز شلمچه عبور کرده و وارد عراق شوند و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: از دولت، ملت، مردم، راهپیمایان و همه مرزبانان عراقی به خاطر همکاری و هماهنگی عالی تشکر می کنیم. همه دستگاه ها در مرزها پرشور فعال هستند و کمبودی ندارند.

بیشتر بخوانید  ماجرای درگیری در یک شعبه بانک چالوس چه بوده است؟

وزیر کشور با اشاره به افزایش جمعیت قصد خروج از مرزهای کشور تصریح کرد: اکنون با نزدیک شدن به ایام اربعین و نزدیک شدن برخی زائران شاهد هجوم جدیدی از زائران برای خروج از کشور برای سفر به عراق هستیم. این روزها تلاش برای ارسال به عراق

وحیدی ادامه داد: سرعت انتقال زائران در مرزها بسیار خوب است. علاوه بر اتوبوس هایی که زائران را جابجا می کنند، قطارهای زیادی برای جابجایی زائران تدارک دیده شده است. 16 قطار از هرمشهر به تهران و همچنین قطارهای مشهد و زاهدان آماده شده است.

وی افزود: ظرفیت جابجایی زائران با قطار بیش از 2.5 تا 3 برابر شده است بنابراین هیچ مشکلی در تردد زائران وجود ندارد. اتوبوس‌های سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها در مرزها مستقر شده‌اند تا بازگشت بازدیدکنندگان به مقصد را آسان‌تر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید