ورود کشتی های ایرانی سهند و مکران به سن پترزبورگ روسیه


به گزارش ایرنا ، کاظم جلالی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، صبح شنبه با اعلام این خبر افزود: دریادار حسین حنسادی ، فرمانده نیروی دریایی استراتژیک کشورمان نیز به دعوت وزیر دفاع روسیه به ریاست هیئت نظامی در مراسم.

رژه نیروی دریایی این کشور در تاریخ 3 آگوست در سن پترزبورگ برگزار می شود.

وی گفت: در حاشیه این مراسم دریادار حنسادی با مقامات ارشد نظامی و دفاعی روسیه و همكاران كشورهای شركت كننده دیدار خواهد كرد.

رژه اصلی ناوگان روسی روز یکشنبه 25 جولای (3 آگوست) در سن پترزبورگ برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، پایگاه دریایی مکران که در این سفر طولانی در قالب ناوگان 75 از ناوشکن سهند پشتیبانی می کرد ، در ابتدای کانال ولگا به دلیل محدودیت در محل رژه نیروی دریایی از جمله عمق کم و اندازه این واحد شناور او در همان مکان به مراسم پیوست و پیوست.

پیش از این سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که کشتی ها و زیردریایی های چندین کشور از جمله ایران در رژه روز نیروی دریایی روسیه شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه 54 کشتی جنگی در رژه شرکت خواهند کرد ، افزود: این کشتی ها از روسیه و چند کشور دیگر خواهند بود و رژه امسال بزرگترین رژه در مقایسه با رژه های قبلی نیروی دریایی روسیه خواهد بود.

وی گفت: “امسال پنجمین رژه نیروی دریایی روسیه در تاریخ معاصر این کشور (30 سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی) در سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی روسیه برگزار می شود.” .

بیشتر بخوانید  سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود

به گفته شویگو ، ده ها کشتی جنگی از جمله ناوچه های ایران ، هند و پاکستان با مجموع 4000 سرباز در این رژه شرکت می کنند.

دیدار سفیر ایران و معاون وزیر دفاع روسیه

روز جمعه ، کاظم جلالی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران ، با معاون وزیر دفاع روسیه فومین دیدار و در مورد همکاری های نظامی-دفاعی بین دو کشور گفتگو کرد.

ورود کشتی های ایرانی سهند و مکران به سن پترزبورگ روسیه

فومین حضور فعال ایران در نمایشگاه ماکس و هوا و فضا را ستود.
حضور ناوگان جمهوری اسلامی ایران در رژه نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ ، چشم اندازهای همکاری دفاعی و نظامی دو کشور و رویدادهای منطقه ای در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین بر لزوم رایزنی های مستمر و ادامه جلسات بین مقامات ارشد نظامی دو کشور تأکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید