ورود مجلس به موضوع شیوع خشونت و آزار جنسی در سینمای ایران



طی چند روز گذشته تعدادی از سینماگران با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را به آنچه «شیوع خشونت و آزار جنسی در سینمای ایران» می‌خوانند، محکوم کرده‌اند و خواهان عواقب قانونی جدی برای عاملان آن هستیم تا جلوی آن را بگیرند.

لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه اخیر این کمیسیون این موضوع مطرح شد و در این راستا مقرر شد از مسئولان مربوطه و هنرمندان معترض به کمیسیون فرهنگی دعوت شود تا در این خصوص بحث کنیم. “بیایید بیشتر تحقیق کنیم.”

وی با بیان اینکه این گونه اتفاقات جدید نیست و سال هاست درباره آن صحبت می شود، افزود: متاسفانه هرگاه به این گونه اعتراضات و موضوعاتی اشاره می شود به فراموشی سپرده می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، این گونه حوادث و هجمه ها را نوعی توهین به جایگاه زنان عنوان کرد و گفت: استفاده از زنان علاوه بر تعهدات کاری که برای آن زن تعریف شده است؛ این گونه برخوردها و هجمه ها به زنان تبدیل شده است. این موضوعی است که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و این موضوع باید به صورت قانونی حل شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: زن باید در محیط کار خود احساس امنیت و آرامش کند و به دور از هرگونه خشونت دیگران در حوزه فعالیت خود تلاش کند.

21212

بیشتر بخوانید  چک های قدیمی را چگونه نقد کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید