ورود سیگار با نماد یوزپلنگ ایرانی به بازار!


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، یوزپلنگ ایرانی یکی از نمادهای حیات است و تلاش های زیادی برای ادامه نسل آن صورت گرفته است. سیگاری با نماد یوزپلنگ ایرانی.

چندی پیش مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از ورود سیگارهایی با نشان یوزپلنگ ایرانی خبر داد که کمتر از یک ماه دیگر وارد بازار می شود.

استفاده از لوگوی یوزپلنگ ایرانی، تبلیغات تنباکو و مغایر با قوانین ملی و بین المللی از جمله ماده 11 کنوانسیون بین المللی کنترل دخانیات (FCTC) مصوب کنفرانس اعضا در سال 2004 است. بر این اساس بسته بندی ساده باید طرح یا پیام های مربوط به سلامت و مضرات دخانیات را با اعمال 30 درصد سطح هر طرف پاکت پوشش دهد همچنین بر اساس ماده 3 قانون جامع مبارزه با دخانیات و دخانیات. مبارزه با هر نوع دخانیات تبلیغ، حمایت، تشویق، تشویق مستقیم یا غیرمستقیم به مصرف دخانیات ممنوع است و طبق ماده 5 همین قانون، پیام های بهداشتی و مضر بودن دخانیات باید حداقل 50 درصد از سطح هر صفحه را پوشش دهد. استفاده از اصطلاحات گمراه کننده مانند ملایم، سبک، آسان و غیره ممنوع است. از توتون برای بسته بندی سیگار (تولید-وارداتی) و همچنین طبق تبصره ماده 5.

مسلما استفاده از این گونه تبلیغات باعث می شود که نوجوانان و جوانان بیشتر به این محصول ضد سرطانی گرایش پیدا کنند وگرنه دیگر نیازی به استفاده از این کلمات و نمادها نخواهد بود. در حالی که تصاویر سرطان و سایر بیماری های ناشی از مصرف دخانیات باید روی آن درج شود.

شرکت های دخانیات با وجود اطلاع از این موارد چگونه چنین فعالیت هایی را انجام می دهند؟ آیا آنها از میزان مرگ و میر سالانه 60000 نفری که آن را مصرف می کنند اطلاعی ندارند؟

بیشتر بخوانید  بابت قطع شدن اینترنت موبایل بخاطر کنکور عذرخواهی میکنم!

آیا سیگارهای دارای نماد یوزپلنگ غیرقانونی است؟

دبیرکل جامعه مبارزه با دخانیات ایران این موضوع را غیرقانونی خواند و خواستار ممنوعیت آن شد و از شرکت های دخانی خواست تا به قوانین مراجع ذیربط به ویژه وزارت صمت پایبند باشند و افزود: انتظار می رود نهادهای ذیربط در این زمینه اقدام کنند. اقدامات در این زمینه آنها بر اساس تعهدات خود مانع از تولید این گونه محصولات دخانی نخواهند شد و همچنین وزارت بهداشت باید برای حفظ سلامت مردم و کنترل پیشگیری از مصرف دخانیات وارد این موضوع شود.

<п>اعلامیه ورود سیگار با نماد یوزپلنگ ایرانی به بازار! اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید