ورود سامانه بارشی به کشور از اول اسفند 1400 / این استان ها منتظر بارندگی هستند.



وی ادامه داد: روز آینده علاوه بر مناطق مذکور، در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد و بارش خفیف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و فلات البرز وزش باد ملایم و بارش خفیف خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه فقط در دامنه های جنوبی البرز وزش باد خواهیم داشت، گفت: در هفته های ابتدایی اسفند با ورود سامانه بارشی به غرب، به تدریج بارندگی در کمربند غربی آغاز می شود، دامنه های جنوبی … البرز، شمال فارس و غرب اصفهان. بارش در چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان، شرق کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش خواهد بود.

وی گفت: در روز دوشنبه 2 اسفند بارش ها مرکز، شرق و شمال شرق کشور و همچنین سواحل شمالی را فرا می گیرد و به تدریج در شمال غرب و غرب کشور از بارش ها کاسته می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه افزایش نسبی دما در شمال کشور به ویژه سواحل خزر پیش بینی می شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران آسمان تهران فردا ابری با احتمال بارش گاهی اوقات باران و کاهش تدریجی ابر خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوا فردا ۱۱ و ۲ درجه در پایتخت خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با حداکثر دمای 25 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید  افزایش 40 درصدی بستری‌های عروق کرونر در قزوین

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: کمینه دمای هوا فردا در 17 مرکز استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید