ورود آقایان ممنوع| اگر از دست نامزد رفیق بازتان خسته شده اید این مطلب را از دست ندهید



آنچه دیگران می خوانند:

«نامزدم وقت کمی برای من می گذارد»، «فکر می کردم اجتماعی است، نمی دانستم باز است»، «همه وقتش را با دوستان می گذراند، می ترسم بعد از عروسی هم همین طور باشد» و …

اگر اینها شکایت های شما هستند، ممکن است با یک فرد با ذهن باز نامزد شده باشید. کسی که زندگی با او به تدریج خسته کننده می شود. اما اول از همه، باید بدانید که آیا دوست شما واقعاً باز است یا شما چنین فکر می کنید؟

یکی از توصیه های همیشگی روانشناسان خانواده این است که اگر در مرحله انتخاب همسر هستید از مردان گشاده روی دوری کنید. زندگی با چنین مردانی ریسک بزرگی است که تنهایی ناتمام و دنیایی از مسئولیت را برای شما به ارمغان می آورد. همانطور که در زندگی دوستان خود درگیر هستند، مردان گشاده رو دلتنگ همسر و فرزندان خود می شوند. آنها ممکن است به خاطر دوستی کارهای گران قیمتی انجام دهند که هزینه زندگی مشترک شما را تامین کند. این مردان در دسترس نیستند، شما را نادیده می گیرند و بارها بار دوست دخترشان را بر دوش همسرانشان می گذارند.

ابتدا اجازه دهید یک چیز را به شما بگوییم: اگرچه یک همبازی با سفارشی تعریف می شود، اما تشخیص آن تا حد زیادی به شما بستگی دارد. اگر خودتان دوست دارید زیاد با دوستانتان معاشرت کنید، تحمل یک فرد معاشرتی برایتان آسان تر خواهد بود. اما اگر درونگرا هستید، دوستان کمی دارید، یا زندگی خانوادگی را به معاشرت با دوستان ترجیح می دهید، زندگی با مردی که بیشتر وقت خود را با دوستان می گذراند، به شما آسیب زیادی می رساند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

چگونه متوجه می شوید که کسی دوست باز است؟

هنگام ملاقات یا قرار ملاقات، این سوالات را از شریک زندگی خود بپرسید:

1- در طول روز یا هفته چند ساعت با دوستان می گذرانید؟

2- نظر شما در مورد ارتباط با دوستان بعد از ازدواج چیست؟ آیا شکل این رابطه و مدت آن تغییر می کند؟

3- چقدر با دوستت هستی و چقدر اجازه میدی وارد زندگیت بشه؟

4- دوستانت چقدر در زندگیت اولویت دارند؟

5- اگر همسرتان ارتباط زیادی با دوستانش دارد، چه واکنشی نشان می دهید؟

بعد از ازدواج باید رابطه همسران با دوستان مجرد کمتر باشد

علل بازی رفیق

شخصیت هایی که فاقد بلوغ هستند و برای تایید و بیان خود به دوستان وابسته اند.

افرادی که در دوران مجردی یا زندگی زناشویی کنونی خود صمیمیت و رابطه شادی را در خانواده خود تجربه نکردند.

افرادی که باور ندارند مجردی تمام شده است و نیازها و خواسته های ازدواج را نمی دانند.

افرادی که مدل همبازی را دیده اند یا با آن مدل بزرگ شده اند.

با نامزد دوست باز چه کنیم؟

اگر خودتان دوست دارید زیاد با دوستانتان معاشرت کنید، تحمل یک فرد معاشرتی برایتان آسان تر خواهد بود

می توانید نه بگویید و همه چیز را به هم بزنید. اما نباید به این زودی به جدایی فکر کرد. اگر نامزد شما دوستی باز است، شاید بد نباشد سعی کنید آن را درست کنید. تغییرات کم کم ایجاد می شود، مشروط بر اینکه خودش آماده تغییر باشد و به آن احساس نیاز کند.

این مراحل می تواند به اصلاح نامزد شما کمک کند:

بیشتر بخوانید  چیستان | کدام نان است که اگر حرف آخر آن را برداریم، کابوس برنامه‌نویس‌هاست؟

1- بعد از ازدواج رابطه همسر با مجردها کم شود و اولویت آنها با همسرشان باشد اما انتظار قطع کامل این دوستی ها را نداشته باشید. به او اجازه دهید در زمان های خاصی مانند آخر هفته یا دو روز در هفته با دوستانش باشد و بقیه زمان را با شما بگذرانید.

۲- انرژی را برای حذف دوستانش هدر ندهید، بلکه جذابیت دو نفر و با هم بودن را آنقدر زیاد کنید که ترجیح می دهد رابطه زناشویی داشته باشد، وقت بیشتری را با شما بگذراند یا با خانواده اش وقت بگذراند.

3- به دنبال علایق مشترک، حل مشکلات مشترک و سرگرمی های جالب باشید. وقتی با هم هستید از کمبودها، کم توقعات و غرغرهای مداوم صحبت نکنید. با هم بیشتر بخندید

4- دوستان مشترکی پیدا کنید که بتوانید با آنها رابطه خانوادگی برقرار کنید و به نوعی رفت و آمدهای او را با دوستان متاهلش در میان بگذارید و او را در روابط خود با دوستان متاهل خود قرار دهید.

منبع: همشهری


دیدگاهتان را بنویسید