وثیقه‌گذاری با سامانه ستاره آسان می‌شود



سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توانسته ایم برای حل مشکل بزرگی که بسیاری از خانوارها با آن مواجه هستند، افشاگری موثری انجام دهیم. مردم زمانی که می خواهند از بانک، کارت اعتباری و غیره وجه دریافت کنند به وثیقه نیاز دارند. یا زمانی که مشکلات حقوقی پیش می آید.

وی افزود: مردم ما دارایی های زیادی داشته اند که بسیاری از آنها را نمی توان به سرعت، شفاف و آنلاین وثیقه گذاشت. پس از چهار ماه تلاش مشترک، سامانه ستاره را بین قوه قضاییه، شبکه بانکی و سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کردیم.

خاندوزی گفت: در حال حاضر مردم زمانی می توانند به این سامانه مراجعه کنند که بانک های ملی، کرزالحسنه مهر ایران و کرزالحسنه رسالت به دنبال وثیقه هستند و از سهامی که در بورس دارند یا سهام خود را به عنوان وثیقه استفاده کنند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: اوراق سایر افراد از طریق اینترنت در بازار سرمایه قابل وثیقه است. سیستم قدیمی یک سیستم امنیتی هوشمند خواهد بود و اموال دیگران در آینده به آن اضافه خواهد شد. این سامانه کمک شایانی به حل مسائل وثیقه در کشور ما خواهد کرد.

روابط عمومی بانک ایران کارزولحسنه مهر

بیشتر بخوانید  حداقل 4 نفر در تیراندازی مقابل استادیوم ملی واشنگتن زخمی شدند - اخبار ایالات متحده آمریکا - اخبار بین المللی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید