وب سایت وزارت دفاع روسیه مورد حمله سایبری قرار گرفت



به گزارش ایرنا ، وزارت دفاع روسیه جمعه شب اعلام کرد که وب سایت رسمی این وزارتخانه هدف حمله سایبری است.

براساس گزارشی از طرف وزارت دفاع روسیه ، وب سایت این وزارتخانه هدف حمله D-DAS (محرومیت سرور) در حوالی ساعت 10 صبح به وقت محلی قرار گرفت.

این وب سایت پس از چندین ساعت تلاش تخصصی دوباره راه اندازی شد.

آخرین باری که در آن مکالمه مستقیماً به سیستم ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حمله شد ، دو هفته پیش بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراز نگرانی از تهدیدهای سایبری آمریکا علیه کشورش اظهار داشت که ایالات متحده از همکاری با روسیه در فضای مجازی و مبارزه با جرایم امتناع می ورزد.

به گزارش ایرنا ، پوتین اخیراً در مصاحبه با تلویزیون NBC اظهار امیدواری کرده است که همکاری با ایالات متحده را در زمینه مبارزه با جرایم اینترنتی آغاز کند.

پوتین با بیان اینکه روسیه آماده مذاکره درباره امنیت سایبری با ایالات متحده است ، افزود: این ایالات متحده است که از همکاری با روسیه در این زمینه امتناع می ورزد.

وی دخالت روسیه یا هکرهای روسی در حملات سایبری در ایالات متحده را “مضحک” خواند و گفت که ایالات متحده هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای روسیه ارائه نداده است.

پوتین خاطرنشان کرد که براساس اطلاعات منتشر شده در ایالات متحده ، بیشتر حملات هکرها علیه سایر کشورها از خاک این کشور انجام می شود.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه اخیراً اعلام کرد که 75 درصد حملات سایبری علیه کشورهای مختلف توسط ایالات متحده انجام می شود.

بیشتر بخوانید  میلانوویچ ابراز امیدواری برای روابط بهتر بین ایران و کرواسی کرد

اولگ حاراموف ، معاون دبیر شورای امنیت ، به هفته نامه روسی موثر گفت: “ایالات متحده و متحدانش در حال افزایش اطلاعات و خرابکاری در فضای مجازی کشورهای دیگر هستند.”

وی افزود که از طرف دیگر آنها (ایالات متحده و متحدانش) از روسیه ، چین ، کره شمالی و ایران به عنوان منابع عمده تهدیدات سایبری نام بردند.

هوراموف گفت: “ایالات متحده در حال ایجاد یک تصویر رسانه ای است که هدف آن توجیه هر اقدامی از جمله استفاده از زور در جامعه بین المللی است.”

به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه ، پیامد تشدید برخوردها در زمینه اطلاعات ، تیره شدن روابط بین الملل و توقف رشد اقتصادی جهانی به دلیل تحریم ها و کاهش اعتماد به روند دیجیتالی شدن (اقتصاد ایالت ها) است.

دیدگاهتان را بنویسید