وبا وارد اصفهان شد/ بیشتر مبتلایان از عراق بازگشته اند



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، پیمان آگدک به شیوع بیماری وبا اشاره کرد و گفت: وبا این بیماری از طریق آب آلوده و گاهی اوقات از طریق مواد غذایی آلوده از جمله میوه ها و سبزیجات منتقل می شود.

علائم شایع وبا

وی درباره علائم بیماری وبا توضیح داد: یکی از علائم شایع بیماری وبا اسهال است، درصد زیادی از افراد ممکن است بدون علامت به بیماری وبا مبتلا شوند یا علائم خفیفی داشته باشند، برخی افراد ممکن است با علائم شدیدتری مبتلا شوند و نیاز به در بیمارستان بستری شود انجام دادن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بیماران معمولاً اسهال همراه با استفراغ بدون حالت تهوع دارند و در اثر اسهال آب زیادی از دست می دهند، بدنشان خشک و بی حال می شود، همچنین بیقرار می شوند، خشکی دهان و پوستشان. خشک و بی حال می شود. چین خورده

وی هشدار داد: اگر بیماران آب زیادی از دست بدهند ممکن است سطح هوشیاری آنها کاهش یابد و حتی دچار تشنج یا کما شوند.

آگدک با تاکید بر اهمیت مصرف آب آشامیدنی سالم گفت: مردم باید یاد بگیرند که در هر زمان و مکانی که هستند از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند و اگر مطمئن هستند از آب لوله کشی استفاده کنند در غیر این صورت از آب آشامیدنی بطری استفاده کنند و برای شستشو استفاده شود.

وی اعلام کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده از 28 شهریور تا این لحظه 13 مورد مثبت ابتلا به وبا در اصفهان داشتیم که آزمایشات آنها مثبت بود. همه این افراد تحت درمان قرار گرفته اند و اکنون حالشان خوب است.

بیشتر بخوانید  ریزش سنگ در جاده چالوس + فیلم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: طبق ضوابط هر سال که وبا شناسایی شد، دانشگاه علوم پزشکی در حال ارسال نمونه بیماران به تهران است. در حال حاضر نمونه ها برای تایید به آزمایشگاه وزارت بهداشت ارسال شده و منتظر پاسخ هستیم.

آگدک با اشاره به این بیماری وبا کاملا قابل درمان است و در همه مراکز درمان های ساده ای برای بیماران وجود دارد، افزود: مردم هوشیار باشند و در صورت اسهال مداوم و پرتاب آب زیاد به پزشک مراجعه کنند تا از آن نمونه برداری شود. آنها را بلافاصله درمان و شروع به مایع درمانی کنید. اگر مردم به موارد توصیه شده عمل کنند، قطعاً مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه اکثر مبتلایان از عراق برگشته اند و نتیجه آزمایش آنها مثبت است، افزود: امیدواریم در بین افرادی که به تازگی از عراق برگشته اند، مورد مثبت وبا نداشته باشیم و در صورت وجود، آنها به موقع شناسایی و درمان خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توصیه کرد: از زائرانی که در قرنطینه از عتبات عالیات باز می گردند خواهشمندیم در صورت داشتن علائم بیماری و در صورت شدید بودن حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: وبا یک اسهال عفونی مخصوص انسان است که توسط نوعی باکتری به نام ویبریوکلرا ایجاد می شود که در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب بسیار کشنده است.

آگدک با اشاره به اینکه مواردی از شیوع وبا در سراسر کشور ثبت شده، اما تعداد بیماران بیشتری در کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، کرمان، بوشهر و تهران شناسایی شده است، افراد مبتلا را از 1 تا 80 سال سن دارند. . مبتلا به وبا بود، اما 67 درصد بیماران بین 30 تا 60 سال سن داشتند و تعداد بیماران زن و مرد یکسان بود.

بیشتر بخوانید  سازمان بهداشت جهانی در مورد امواج بزرگ تاج هشدار می دهد

دیدگاهتان را بنویسید