مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکنش گروه ۷ به پیوستن مناطقی از اوکراین به خاک روسیه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت آمده است که تلاش های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا به قلمرو فدراسیون روسیه اقدام جدیدی در نقض آشکار قوانین بین المللی و نمونه دیگری از نقض غیرقابل قبول حاکمیت اوکراین ، منشور سازمان ملل، و اصول و تعهدات مورد توافق مشترک قانون نهایی هلسینکی و منشور پاریس از سوی روسیه است.

وزرای خارجه گروه هفت همچنین مجدداً درخواست خود را از همه کشورها تکرار و علام کردند تا جنگ تجاوزکارانه روسیه و تلاش آن برای تصاحب سرزمینی با زور را به صراحت محکوم کنند.

همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر(یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای به پیوستن به خاک روسیه داده و خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با این اقدام مسکو به شدت مخالفت و اعلام کردند که این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسند.

بیشتر بخوانید  ممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان مراسم شام غریبان در معابر پایتخت -
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *