مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکنش گروه های مقاومت در برابر توافق کاظمی و بایدن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کمیته هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه ای گفت: “خروج واقعی ایالات متحده (از عراق) باید شامل همه نیروهای خارجی باشد و توافق بین ایالات متحده و عراق در این زمینه بیانیه ای جعلی برای بازداشت اشغالگر است.” -میادین.

در این بیانیه آمده است: “با وجود انواع اشغال ، مقاومت موقعیت خود را تغییر نخواهد داد و تا زمانی که جنگنده های آمریکایی در حریم هوایی عراق باقی بمانند ، اعلام عقب نشینی نیروهای عراقی از خاک عراق بی معنی است”.

این گروهها همچنان تأکید کردند که مقاومت برای عقب نشینی واقعی کاملاً آماده خواهد بود.

قیس الحزالی ، دبیرکل جنبش ، عصائب اهل الحق گفت: “دولت آمریکا قصد واقعی ترک عراق را ندارد.”

الحزالی گفت: نتیجه مذاکرات هرگز عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق نخواهد بود و فقط بازی با کلمات خواهد بود.

دبیرکل اسائب الحق افزود: موضوع پایان حضور نظامی هرگز توسط رئیس جمهور ایالات متحده یا نخست وزیر عراق مطرح نشده است و بیانیه وزرای خارجه هر دو کشور توضیح نمی دهد که چیست منظور از نیروهای نظامی است و کدام نیروها شامل می شوند. “

وی افزود: “در این بیانیه جنگنده های آمریکایی و فعالیتهای آنها در نقض حاكمیت عراق ذكر نشده است. در حالی كه این جنگنده ها بیشتر از آسمان بغداد هستند و برای اهداف جاسوسی استفاده می شوند ، هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی بر فراز آسمان های مركز و جنوب چه می كنند؟ استانها؟ “

بارام صالح ، رئیس جمهور عراق سه شنبه شب گفت: “نتایج گفتگوی استراتژیک بین ایالات متحده و عراق برای ایجاد ثبات و تقویت حاکمیت عراق و نتیجه کار سخت دولت مصطفی الکاظمی با حمایت از گروه های ملی مهم است. . “

بیشتر بخوانید  آمار کرونا نزولی شد | کرونا امروز جان چند نفر را گرفت؟

ائتلاف پیروزی عراق در بیانیه ای از موفقیت مذاکره کننده عراقی در این گفتگو و توافق برای خروج نیروها از عراق تا پایان سال جاری استقبال کرد و آن را گامی مثبت در جهت حاکمیت کامل ملی خواند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که بایدن و الکاظمی برای ادامه اطمینان از عدم بازگشت داعش و اجازه دادن به جوامع عاری از تروریست ، توافق کردند که همکاری امنیتی را ادامه دهند ، حتی اگر اوضاع در ایالات متحده تغییر کرده باشد. . برای بازیابی.

بر اساس بیانیه ای که دفتر نخست وزیر عراق در دیدار بایدن-الکاظمی صادر کرد ، طرفین در مورد انتقال روابط امنیتی بین آنها به مأموریت مشاوره ، آموزش و پشتیبانی ارتش عراق ، ارائه پشتیبانی فنی از نیروهای مسلح عراق ، گفتگو کردند. نیروها و خاتمه حضور نیروها. ارتش تا 31 دسامبر 2021 تحت فشار قرار گرفت.

در بیانیه مشترک آمریكا و عراق همچنین تأكید شده است كه نقش نیروهای آمریكایی در عراق فقط به آموزش و كمك اطلاعاتی محدود می شود و تا پایان سال 2021 هیچ نظامی آمریكایی در عراق حضور نخواهد داشت.

پیش از این الكاظمی تأكید كرده بود كه عراق دیگر برای مقابله با داعش به نیروهای آمریكایی احتیاج ندارد.

311311

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *