واکنش گروه های مقاومت به حوادث اخیر عراق



در هفته های اخیر چندین رویداد مهم امنیتی در عراق رخ داده است ، از جمله حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق ، آتش زدن بیمارستان الحسین در ناصریه ، دو انفجار در شهر صدر در بغداد و انفجار برج های برقی.

ابوعلی العسکری ، رئیس امنیت کتاب حزب الله در عراق ، در بیانیه ای با اشاره به جنایات در واشنگتن ، تل آویو ، ریاض و ابوظبی گفت که هدف از کشتار مردم مظلوم عراق مرکز جنایات آل سعود بود. شیوخ امارات ، رژیم صهیونیستی و اطلاعات آمریكا در چارچوب “ضربات متعدد در برابر یك ضربه” امكان پذیر نیستند. آنها مزدوران بسیار فعالی در رسانه ها ، سیاست و امنیت در عراق دارند و چهره این مزدوران برای کارشناسان و چهره های صادق امنیتی که تعداد آنها نیز زیاد است ، مشهود است.

در بیانیه ای ، رئیس امنیت کتاب حزب الله عراق گفت:

1- کشور نباید در جنگ های داخلی و مذهبی شرکت کند و به خواست خدا و حکمت مجاهدان مخلص و زیرک چنین جنگی هرگز رخ نخواهد داد.

2- در معادلات امنیتی تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد ، همه آنها توسط دشمن سرکوب و هدایت می شوند ، دشمن هیچ ارتباطی با مذاهب ندارد مگر اینکه اهدافش محقق شود و بتواند سرنوشت کشور را کنترل کند.

3- خطاب به افراد مخلص در میان رسانه ها و افکار ، می گوییم طبل دین را نزنید ، زیرا این یک خطر بزرگ است و فقط دشمنان از آن سو استفاده می کنند ، در حالی که دشمن نباید باعث قربانی شدن هزاران شهید شود. و مجروحان برای محافظت از برادران خود در تمام نقاط عراق جان خود را فدا کرده اند ، فراموش کنیم که این عزیزان هیچ تمایزی بین این دین یا این دین یا این دین و این دین قائل نشدند.

بیشتر بخوانید  از این مردهای سمی دوری کنید

4 – استفاده از تجربه موفقیت آمیز دیگران به معنای آسیب رساندن به غیرنظامیان بی دفاع نیست ، در اینجا منظور ما حتی آن غیرنظامیانی است که محل زندگی آنها توسط برخی داعش و قاتلان کنترل شده است ، زیرا بسیاری از این افراد با توطئه جنایتکارانی که چنین نیستند شکست خورده اند. یک انتخاب داشت این افراد باید به روشی ماهرانه و با یافته های اطلاعاتی از دیگران جدا شوند ، زیرا نسبت دادن یک واقعه به عموم مردم ناآگاهانه است.

5- وظیفه اصلی مقاومت و بسیج مردمی عراق حفاظت از همه مستضعفین است و در این مسیر هیچ وابستگی نژادی و هیچ ریشه معنایی ندارد دشمن چیزی جز منطق زور نمی فهمد. تنها راه جلوگیری از آسیب دشمن به ملت معادله بازدارندگی است که معادله مقاومت است.

در این بیانیه چندین مورد دیگر ذکر شده است:

ج: مقاومت عراق در بسیاری از مناطق موفق شده است که اراده مردم عراق را بر ارتش اشغالگر ایالات متحده تحمیل کند ، که آخرین آن پاسخ به جنایات ایالات متحده در منطقه القائم است.

ب: الواعد الحق و جوانان شبه جزیره عربستان در یمن و غیر یمن موفق شده اند ضربه محکمی به آل سعود فریبکار وارد کنند و آنها را دفع کنند ، حتی در صورت این روند اتحاد خود را با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس قطع کنند بازدارندگی در صورت ادامه ، دشمن قطعاً از اقدامات جنایتکارانه خود عقب نشینی می کند.

ج: مقاومت فلسطین موفق شد اراده دشمن شیطان صهیونیست را بشکند و دشمنی را که می خواست مردم فلسطین ، سرزمین و مقدسات را تحت فشار قرار دهد ، در موقعیت دفاعی قرار دهد.

بیشتر بخوانید  خاندوزی: آیین‌نامه واردات خودرو تصویب شد

د: بسیج مردمی موفق شد پایگاههای مزدوران داعش و داعش را به طور مداوم و متمرکز هدف قرار دهد و بدین ترتیب امنیت قابل توجهی را بدست آورد ، اما متأسفانه در روزهای اخیر به دلایلی که امکان جلوگیری از آن وجود نداشت و به دلیل شرایط حساس ، بار دیگر این امنیت محو می شود ، اما امیدواریم که این وضعیت با شجاعت و اخلاص پایان یابد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید