واکنش ها به مرگ نویسنده متعهدی که در “حادثه ای” با خانواده اش درگذشت / محققی که کارشناس “صهیونیسم” بود + عکس – اخبار ادبیات و نشر – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگ آژانس تسنیمخبر درگذشت نویسنده متعهد و دلواپس انقلاب اسلامی ، محمد حسین فرجونژاد ، خشم بسیاری از مردم کلام را برانگیخت. به ویژه این نویسنده و پژوهشگر در یک تصادف دردناک با همسر و سه فرزندش هنگام بازگشت از خواندن دعای عرفه ، به دلیل یک حادثه خطرناک جان به جان آفرین تسلیم کرد.

محمدحسین فرج نژاد ، متولد سال 1980 در استان یزد و عضو هیئت مدیره انجمن فضای مجازی حوزه علمیه كوم ، از اساتید و رسانه های سواد رسانه ای صهیونیسم بود. وی یکی از بهترین محققان و پژوهشگران عرصه رسانه در کشور بود که آثار فاخری همچون “دین در سینمای شرق و غرب” و “اسطوره های صهیونیست درباره سینما” از خود به جای گذاشت.

دوستانش وی را نیرویی از حزب الله ، دانشمند و دانشمندی می دانستند که لحظه ای آرام و متواضع و مهربان نبود و لحظه ای نیز از تبلیغ آرمان های انقلاب سر باز نمی زد.

یکی از نگرانی های این نویسنده و پژوهشگر موضوع صهیونیسم بود. وی در این زمینه سه کتاب تالیف کرده است که هرکدام می توانند راهنمای درک صهیونیسم باشند. “اسطوره های صهیونیستی در سینما” ، “تحلیل تأثیر فرهنگ کابالیستی (عرفان یهود) در سینما” و “دین در سینما در شرق و غرب” سه اثری است که وی در این زمینه نوشته است.

پس از درگذشت محمدحسین فرجونژاد ، بسیاری از دوستان و نزدیکان قدیمی وی نامه هایی برای وی منتشر کردند.

رفیع الدین اسماعیلی ، که در بسیاری از تحقیقات و کتاب های آن مرحوم نقش دارد ، در صفحه شخصی خود نوشت:

من می خواهم صبح بنویسم ، اما نمی توانم بنویسم. می خواستم به حسین بگویم ، اما نتوانستم جلوی اشک هایم را بگیرم. نمی دانم کجا بگویم؛ در مورد یکی از آشنایان برایم بگویید که دست من را گرفت و گفت: “بیایید به سلول برویم و به شما غذا بدهیم تا از شما مرد شود” یا اینکه او هر روز بچه ها را در خانه اش جمع می کرد تا بدانید مشکلات به آنها درس زندگی می دهد. در مورد خرید کتاب برای دانشجویانش یا صداقت بی نظیرش با دیگران و شاگردانش به من بگویید.

از زیست شناسی ساده وی می گفت که هرگز نمی خواست آن را تغییر دهد یا اینکه به دیگران کمک مالی می کند که امروز می فهمیم. برای کمک به مرد فقیر جلوی محل کارمان ، خرید هر روز جوراب از او برای دیدن لبخند بر لب وی یا عزاداری برای فقر مردم در کشور ؛ از امید و اشتیاق او نسبت به آینده یا غم و اندوهی که برای مردم داشت برایم بگویید. از دغدغه او برای تدریس به دانشجویان یا سخنرانی های جدی و نگران کننده برای دانشجویان خود بگویید. از لبخندهای زیبای او یا عذرخواهی بعد از مشکلاتش برایم بگویید. بیایید در مورد شوخ طبعی وی یا جوشش او در مورد مردم و کشور صحبت کنیم. از استان مداری وی یا روحیه اشرافی گری و ضد صهیونیستی او برای من بگویید.

بیشتر بخوانید  بارش برف و باران در بیش از ۱۰ استان کشور از امروز

چیزی برای گفتن وجود دارد ، و زبان محدود است. خدایا چگونه می توانیم بدون حسین زندگی کنیم؛ به ما صبر و تحمل بدهید که بدون حسین به جلسه برویم ، بدون حسین به کلاس برویم ، ناهار و چای بخوریم و بدون حسین زندگی کنیم.

محمد علی روزبهانی ، رئیس حوزه هنری كوم نیز در صفحه شخصی خود نوشت:

کافی است که حسین زنده بود ، اکنون تمام مرزها و تعاریف ما از زندگی و مرگ تغییر کرده است. هر وقت خسته می شدیم ، وقتی در پیچ و خم نظریه ها و فلسفه ها فرو می رفتیم ، آستین های حسین معجزه می کردند. چاره ای برای او نبود ، کاری نمی شد کرد.

در سال 2005 ، اولین جلسه ما در تحریریه فرهنگ پویا ، با ویراستاری حسن طاهری ، برگزار شد. حسین با نگرشی جدید و وفادارانه به مشکلات ، خلاق بود. او بیش از بقیه اعضای تحریریه برجسته بود. در همان سال ها به خانه او ، محل تحصیل و آموزش او ، که میز در گوشه زیرزمین اجاره ای بود ، رفتم. کارهای دستبافت و دست ساز همسر هنرمند وی ، فضای خانه را با سادگی چشمگیر تزئین می کند. در همان زمان ، وی گفت ، یک برنامه هفتگی از یادگیری جمعی و روش تحقیق با گروهی از کودکان از میبد و یزد وجود دارد. چادر وسطی اتاق نشیمن را به قسمتهای زن و مرد خانه اش تقسیم کرد.

در سال 2007 ، من سردبیر ماهنامه طوبی در مرکز تحقیقات صدا و سیما بودم. حسین یکی از اولین دوستانی بود که به هیئت تحریریه دعوت کردم. ابتکاری ، انقلابی و مفصل بود. چه چیزی بهتر از این برای یک ویرایشگر است؟ مقاله وی درباره سبک زندگی و تناسب اندام که در توبا منتشر شد ، در فضای مجازی بسیار محبوب شد.

بیشتر بخوانید  یک زندانی در زندان تهران از پایان‌نامه ارشدش دفاع کرد + تصاویر

من در سال 2009 “قرار آشنایی” داشتم و حسین باز در جلسات تحریریه با توانایی نوشتن نعمت مجله بود. سپس از فکر و قلم حسین در هر مجله دیگری که حضور داشتم استفاده کردم.

حسین به مضامین و صحنه های مختلف اعتقاد داشت. او می توانست در هر زمینه ای که وارد شود اظهار نظری هوشمندانه انجام دهد. کلید فرانسه انقلاب بود. از جلسات علمی و دانشگاهی گرفته تا نوجوانان حقیقت طلب ، جلسات و مصاحبه هایی داشت. وی در همه این جلسات یا با ترک موتور یا با موتور شخصی خود شرکت می کرد … وی دارای مدرک لیسانس ، فوق لیسانس و دکترای اقتصاد ، فلسفه و حکمت هنر دینی بود. این همه جعبه ابزاری برای او در تلاش برای رسالت و انقلاب بود. از همه نظر ، او شاگرد مجاهدین و با بالاترین درجه غیرت بود.

او چندین کتاب جمعی با شاگردانش نوشت. وی دوستان زیادی را زیر خلوص اخلاص و فضیلت خود پرورش داد. زندگی او پیوسته در حرکت و جهاد بود. من چندین بار به حسین گفتم که پیر و هیجان زده بود ، برادر ، او غرور خرید ، گفت من این کار را نکردم. او واقعاً نداشت … اما می توانست داشته باشد ، او حق داشت بیش از افرادی مانند ما داشته باشد ، اما او نمی خواست و نمی خواست …

نویسندگان ، کتابها ،

حجت الاسلام محمد قمی ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز درگذشت محمد حسین فرج نژاد و خانواده گرانقدر وی را تسلیت گفت.

به نام خدا

من از آن خدا هستم و به سوی او باز خواهیم گشت

خبر درگذشت ناگهانی فاضل فرهیختک ، محقق مجاهد و پاکدامن محمدحسین فرج نژاد و خانواده گرانقدر وی ، موجبات اندوه و تأسف بسیاری از دوستان و هواداران جبهه انقلاب را فراهم آورد.

او به دیدار خدا شتافت و زندگی و وقت خود را وقف اخلاص کرد و در مسیر روشنفکری ، اشاعه دانش و اشاعه دین به صورت عقلانی و عقلی تلاش کرد.

بیشتر بخوانید  در این سامانه ثبت‌نام کنید و ۲۰ میلیون تومان وام فوری بدون سود بگیرید

غیبت این محقق مخلص و مجاهد ضرر تلخی برای جبهه فکری و فرهنگی انقلاب و برای همه روشن فکران است.

از خداوند متعال برای او و خانواده اش و بازماندگان خصوصاً آقای سالکی صبر و اجر مسئلت می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و نماز جمعه یزد و مدیر حوزه های علمیه کشور نیز درگذشت این فعال در فضای مجازی و مردم استان را به طور جداگانه تسلیت گفت.

در پیام آیت الله محمدرضا ناصری آمده است: درگذشت ناگهانی و جانسوز محقق بزرگ و پژوهشگر سخت کوش انقلابی در علوم ، رسانه ها و فضای مجازی ، مرحوم دکتر محمد حسین فرج نژاد به همراه همسر و سه فرزند خود ، بسیار متأثر و متأثر شدند غمگین

این پیام می افزاید: اگرچه این خسران بسیار دردناک و کشنده است ، اما ما باید در برابر خواست خداوند متعال بدرخشیم و با تمام توان منتظر بمانیم که بدین ترتیب پاداش ها و پاداش های آخرت زیادی به همراه می آورد.

در بخشی از پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است: خبر تلخ و غم انگیز درگذشت فاضل گراناكدار ، محقق محترم و فرهیخته ، محمدحسین فرجنژاد (تاب سارا) به همراه اعضای خانواده اش در یك سانحه رانندگی موجب پشیمانی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت های علمی و رسانه ای م andثر و هدفمند در زمینه انقلاب اسلامی و اهداف آن از یادگارهای این دانشمند فداکار است که با خدا خواهد بود.

من به بازماندگان ، دوستان و همرزمان مرحوم سعید تسلیت می گویم و از خداوند می خواهم که آنها و اعضای خانواده آنها را ببخشد و از خداوند غفران و برای آنها بازماندگان سلامتی و صبر مسئلت کند

بیشتر فعالان فضای مجازی و علوم انسانی وی را یکی از متخصص ترین متخصصان کشور در زمینه صهیونیسم می دانند و تمرکز بخش مهمی از تحقیقات اخیر وی رویکردهای ضد صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش ، پیکر حجت الاسلام محمد حسین فرج نژاد و چهار نفر از اعضای خانواده وی امروز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه نماز یزد ، مردم و مسئولان در حال قرائت امیر چگماق در یزد تشییع شد. .

نویسندگان ، کتابها ،

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید