واکنش ها به حمله مسلحانه در جنوب بیروت / این حادثه توطئه خارجی است – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، واکنش مقامات و احزاب سیاسی لبنان به تیراندازی و درگیری در منطقه خالده که منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن چندین نفر شد واکنش متفاوتی نشان داد.

شب گذشته فردی به نام علی شبلی در یک مراسم عروسی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و امروز یکشنبه نیز عده ای در مراسم تشییع جنازه قربانی تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن برخی دیگر شد. حزب الله با صدور بیانیه ای شبلی را شهید سرکوب شده خواند و از دولت خواست تا قاتلان را مجازات کند.

نجیب میکاتی ، نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه ، از این حادثه ابراز تاسف کرد و از همه خواست تا خویشتنداری نشان دهند.

دفتر میشل عون ، رئیس جمهور لبنان نیز در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه ، از ارتش می خواهد تا فوراً برای برقراری امنیت در منطقه اقدام کند.

المستقبل به رهبری سعد الحریری همچنین از کشورهای شرکت کننده به ویژه قبایل عرب در جنوب بیروت خواسته است که هوشیار باشند و از هر اقدامی که منجر به درگیری های فرقه ای شود خودداری کنند.

حزب سوسیالیست و ناسیونالیست سوریه مستقر در لبنان در بیانیه ای این حادثه را به شدت محکوم کرد و آن را یک اقدام تروریستی خواند و ضمن تسلیت به نیروهای حزب الله ، تاکید کرد که این حادثه “برای ایجاد حوادث امنیتی و به نمایندگی از دیگران” برنامه ریزی شده است. بوده است.

همزمان با یک سالگی بمباران ویرانگر بندر بیروت که باعث فاجعه اقتصادی و بحران سیاسی در لبنان شد ، در پشت پرده فرصتی وجود دارد که برای برهم زدن اوضاع در این کشور دست داشته باشیم ، به ویژه پس از آنکه میکاتی نخست وزیر انتخاب شد سخن گفتن.

بیشتر بخوانید  قیمت پژو پارس سقوط کرد! + جدول

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) از همه خواسته است از اعمال خشونت و ناامنی خودداری کنند.

ولید جملات ، رهبر حزب سوسیالیست مترقی لبنان نیز گفت که جنایتکاران باید دستگیر و قبل از فردا به دادگاه سپرده شوند. وی از طرفین خواست تا با یکدیگر آشتی کنند و آمادگی خود را برای میانجیگری اعلام کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید